Ljetna sezona u Mostaru i cijeloj Hercegovini ove godine obara rekorde. Očekivanja Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona (HNK) za ovu godinu su se, prema svim prognozama, ispunila.
Prema njihovim evidencijama, zabilježen je znatno veći broj posjeta nego prethodnih nekoliko godina. Tokom ove sezone, prema procjeni i statističkim podacima Turističke zajednice HNK, oko 1,5 miliona turista je posjetilo ovaj kanton, od čega je prijavljeno njih oko milion. Sam Mostar, kako ističu u Turističkoj zajednici, posjetilo je oko milion turista od čega je registrirano njih oko 400.000.
Veliko interesovanje
Broj turista koji posjete Mostar i ovaj kanton, teško je znati u stvarnosti, jer je loš sistem prijave i odjave turista, tako da je stvarni broj posjetitelja, uvijek daleko veći od onoga s kojim se raspolaže.
Prema riječima Semira Temima, zamjenika predsjednika Turističke zajednice HNK, ova sezona je bila do sada najbolja, a činjenica je da se iz godine u godinu bilježi porast.
– Turista smo imali iz svih dijelova Evrope, ali i ostalih kontinenata. Cijeli naš kanton, od Neuma na jugu do Konjica na sjeveru, je imao izuzetne posjete cijelu sezonu – ističe Temim, dodavši da ne može izdvojiti niti jednu ljepotu Hercegovine posebno jer je za svim vladalo veliko interesovanje.
Možemo samo biti zahvalni, ističe on, što turisti u sve većem broju dolaze i zadržavaju se te što se sezona znatno produžila.
– Siguran sam da ćemo u postsezoni imati mnoštvo turista u našem kantonu – ističe Temim.
No, kako kaže za sada je nezahvalno govoriti o broju turisti koji će doći u postsezoni, ali je uvjeren da će slika cjelokupne 2017. godine značajno biti bolja od prethodne. I dok se zbrajaju uspjesi protekle sezone, Turistička zajednica nastavlja s promocijom ljepota Hercegovine, kako bi privukli još više turista.
Tako je predstavila sve segmente turističke ponude Hercegovine, te novi turistički projekt “Agroturizam Hercegovina” na međunarodnom sajmu turizma u italijanskom gradu Rimini sredinom oktobra.
Međunarodni sajmovi
Međunarodni sajam turizma se profilirao posljednjih godina kao najznačajnija berza za profesionalce u oblasti turizma, a svake godine ima veće značenje te okuplja oko 2.400 izlagača iz 100 zemalja. Ovoga mjeseca odlaze na sajam u Varšavu, te zatim u London.
– Ove zime planiramo aktivno raditi na promociji jer je očito da od toga ima koristi. Drago mi je da se ta ulaganja vraćaju, da ljudi u Hercegovini imaju sve više posla od turizma – naglašava Temim.
Kada je u pitanju „Agroturizam Hercegovine“, ističe kako su u toku završni radovi. U toku je izrada putokaznih tabli koje će narednih mjeseci postaviti, a već su postavljene mape i brošure koje će se već na dolazećim sajmovima naći na ponudi. Očekivanja od ovog projekta su velika, a nadanja da će već od naredne godine doživjeti procvat.