Mlada sarajevska balerina Nadža Pušilo članica je baletnog ansambla Narodnog pozorišta Sarajevo. Baletom se profesionalno bavi već 14 godina, a njen interes za ples je počeo od onog trenutka kada je shvatila da postoji.
– Kao i svaka djevojčica, prvo sam plesala ispred ogledala. Zahvaljujući roditeljima koji su prepoznali potencijal balerine upisali su me u nižu baletnu muzičku školu Mladen Pozajić u Sarajevu. Škola koja se nalazi u prostorijama bivšeg samostana ponudila mi je jedan novi svijet. Moram priznati da sam u početku bila malo razočarana jer mi nisu odmah dali baletanke i baletnu haljinu, već sam dobila samo trenerku – kaže ona kroz smijeh.
Historija baleta
Tada je, kaže, shvatila da ću morati puno raditi. Međutim, sjajna pedagogica i balerina Brižita Karabašić, koja je bila jako brižna prema svima, olakšala joj je potrebu za koračanjem i pokretom.
– Nakon završetka niže baletne škole upisujem srednju baletnu školu kod profesorice Tanje Belajić. Kada sam završila srednju baletnu školu, izašla sam na audiciju u Narodnom pozorištu Sarajevu i imala sam privilegiju da dobijem priznanje i zvanje od profesionalaca. Uvrštena sam u baletni ansambl Narodnog pozorišta Sarajevo koji je moja druga kuća – kaže Nadža.
S obzirom na to da je bila veliki potencijal, imala je pozive za usavršavanjem, ali je za njene roditelje to pitanje bilo malo osjetljivo i plašili su se pustiti je samu u inostranstvo. S druge strane, imala je priliku da odmah dobije posao u Narodnom pozorištu Sarajevo, pa je sa školovanjem tu i stala.
– Međutim, pozorište nudi druge mogućnosti, odnosno dodatno usavršavanje. Tu je rad s različitim koreografima, svjetki priznatim, tako da je od njih zaista puno naučila. To je za mene privilegija ako sam neke stvari tokom školovanja i preskočila. Pozorište samo po sebi nosi veliko blago kulture i umjetnosti, tako da svaki čovjek kojeg sam tamo srela, prenosio mi je neko svoje znanje pa sam na mjestu radila, učila i sazrijevala kao umjetnica – kaže ona.
Balet u Sarajevu postoji više od 60 godina i prije rata je imao jedan od najvećih ansambala, odnosno 70 ljudi, a sada ih je 25. Međutim, kaže Pušilo, kvalitet nije umanjen. Zainteresiranost je velika, posebno mlađih naraštaja.
– Potreba za plesom je velika, jer osnova svih plesova je klasični balet. Držim i privatne časove baleta za mlade i to me posebno nadahnjuje, jer je pedagogija jedan poseban svijet koji joj je pomogao da upozna bolje sebe, ali i okruženje – kaže ona.
Udruženje umjetnika
Posebno ističe predstavu Mare nostrum gdje je dobila solističku ulogu, a postavio je fantastični koreograf David Bombane koji radi i koreografije za novogodišnje koncerte Bečke filharmonije. To je, kaže ona, velika odgovornost koji je opravdala, posebno zbog historije baleta u Narodnom pozorištu Sarajevu koja je zaista bogata.
– Izuzetna čast mi je bila igrati predstave za koje je koreografije radio Vasilij Medvedev, čuveni ruski koreograf koji je postavljao Labuđe jezero, Vragolastu djevojku, Pepeljugu…
Pušilo je i predsjednica Udruženja umjetnika Bellarte. Naglašava da je imala potrebu na neki način izaći iz pozorišta i uvezati se sa svojim kolegama umjetnicima.
– Udruženje okuplja različite umjetnike. Pokušali smo operu i balet uvezati vaninstitucionalno, a da to bude ne jednom nivou koji neće skrnaviti naše profesije. Sve to nas je dodatno nadahnjivalo i inspiriralo, te kao umjetnike razvijalo, a doprinijelo je i većem broju publike – naglašava ona.
Udruženje umjetnika Bellarte osnovano je krajem 2010. godine u Sarajevu, kao miran prostor za kreiranje i izražavanje umjetničkih ideja. Bellarte okuplja umjetnike svih profila u misiji da se različite umjetnosti i ideje uvezuju, istražuju i nalaze svoj put do stvarnosti. Do sada su organizirali brojne performanse.