Skip to content Skip to footer

Midhat Hubijar: Na Bjelašnici će sezona trajati cijelu godinu

Olimpijska planina Bjelašnica uveliko se priprema za novu zimsku sezonu. Radnici preduzeća ZOI’84 užurbano privode kraju instaliranje vertikalnog transporta kojim će prevoziti skijaše i sve posjetioce iz Babinog dola do vrha ove planine. Kako je najavljeno iz preduzeća ZOI ’84, vertikalni transport bit će u funkciji od početka novembra čime će biti povećana konkurentnost Bjelašnice u odnosu na ski centre u BiH i regionu.

– Vertikalni transport jedan od najzahtjevnijih projekata u BiH. Ovo je projekat o kojem se priča 20 godina, a njegova realizacija počela je tek ove godine – kaže Midhat Hubijar, direktor preduzeća ZOI ’84.

Obnova restorana

Prema njegovim riječima, s vertikalnim transportom u funkciji će biti šestosjedna žičara koja će kretati iz Babinog dola i ići na visinu od 1.960 metara.

– Kada skijaši dođu na 1.960 metara, bit će im omogućena druga vrsta transporta, a to je četverosjed koja ide na visinu od 2.067 metara. Vrijeme transporta na ovu tačku je 5,5 minuta, umjesto dosadašnjih 13 minuta. Do sada smo imali 1.000 skijaša u sat vremena, a sada ćemo imati 2.400 skijaša. S druge strane, četverosjedom će se moći transportirati oko 600 skijaša u sat vremena – naglašava Hubijar.

Instaliranjem vertikalnog transporta na Bjelašnici će biti uvezana zimska, ali i ljetna sezona jer planinari i izletnici nisu mogli izaći na vrh ove olimpijske ljepotice.

– Sada će to biti omogućeno jer će vertikalni transport raditi i tokom ljeta gdje ćemo ponuditi široku lepezu sportsko-rekreativnih i porodičnih sadržaja. Vertikalni transport imat će mjesta za bicikle i svi oni koji žele voziti bicikle na vrhu Bjelašnice moći će to učiniti zahvaljujući vertikalnom transportu. Također, prije rata ZOI ’84 je na vrhu imao restoran i planiramo ga obnoviti  – ističe diprektor preduzeća ZOI ’84.

Posljednjih godina, zbog klimatskih promjena i čestih nedostataka snijega skijaška sezona je bila kraća što je stvaralo velike gubitke preduzeću.

– Da se to ne bi dešavalo u budućnosti morali smo se pripremiti i za vješačko osnježavanje. Napravili smo vještačku akumulaciju i vodovod koji će osigurati dovoljne količine vode kako bismo mogli napraviti vještački snijeg kako bi naši korisnici imali potpuni ugođaj. Imat ćemo modernu akumulaciju sa 40.000 metara kubnih vode koju će crpiti 37 topova za umjetni snijeg. Sasvim dovoljno da pokrijemo sezonu, vjerujemo, najmanje pet mjeseci. Prvi put skijaška sezona neće zavisiti od sniježnih padavina – poručuje Hubijar.

Da bi topovi bili aktivirani, odnosno mogli proizvoditi umjetni snijeg potrebna je samo temperatura od minus jedan stepen Celzija i niža, te će skijaši moći uživati, shodno klimi na Bjelašnici, od kraja novembra do kraja aprila. Kada sve ovo završimo očekuje se i veći priliv skijaša, ali i turista. Kako kaže Hubijar, glavni cilj je na Bjelašnicu vratiti ljude koji su otišli na druge destinacije.

Staza za sankanje

– Borit ćemo se za svakog čovjeka, jer Bjelašnica će biti turistička destinacija u kojoj će sadržaja biti tokom cijele godine – poručuje on.

Kada su u pitanju planovi za naredni period, u preduzeću ZOI ’84 nastavljaju istim tempom i nema pauze.

– Za narednu godinu planiramo praviti novu stazu za sankanje. Očistit ćemo šumu i napraviti stazu koja će završavati na Velikom polju na Igmanu. Dakle, vertikalnim transportom sankaši će se popeti na vrh Bjelašnice i kroz šumu, stazom dugom više od sedam kilometara spuštati do Velikog polja na Igmanu. Plan nam je na toj stazi svakih 500 metara napraviti male restorančiće ili kolibice gdje će se sankaši moći odmoriti, popiti čaj ili kafu i nastaviti dalje. Na cilju će ih čekati dva eko autobusa koji će ih vratiti na Bjelašnicu. Autobusi će konstantno voziti na relaciji Babin do – Veliko polje – kaže Hubijar.

Cijeli projekt rekonstrukcije i modernizacije skijališta na olimpijskoj Bjelašnici košta 16 miliona maraka, a finansira ga Vlada Kantona Sarajevo.

Leave a comment

0/100