Turistička zajednica Kantona Sarajevo, uspješnim poslovanjem završila je 2018. godinu, a u ovu ulazi s mnogo planova ali i već započetim projektima. Mnogo je urađenog posla čiji su rezultati već vidljivi.
-Na moju inicijativu, u dva mjeseca raspisali smo tri javna poziva, od čega su se dva odnosila na poziv fizičkim i pravnim osobama koji rade na projektima namjenjenim za razvoj turzima kroz sport, kulturu, te različite manifestacije, a jedan smo uputili učenicima i studentima koji u toku školske i akademske godine vlastitim obrazovanjem unapređuju turistički potencijal u Kantonu Sarajevo – kaže Midhat Hubijar, predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo u intervjuu za magazin Visit B&H.
Krajem prošle godine sufinansirali ste institucije kulture u Kantonu Sarajevo. Možete li nam reći koje su to institucije i koliki je značaj te „finansijske injekcije“?
-Kroz sufinansiranje, a s ciljem unapređenja rada institucija kulture i umjetnosti grada Sarajeva i očuvanja kulturno-historijskog naslijeđa Bosne i Hercegovine, potpisali smo više ugovora sa intitucijama kulture i umjetnosti. Vrijednu finansijsku podršku su dobili Zemaljski muzej BiH, Historijski muzej BiH, Narodno pozorište Sarajevo, Sarajevska filharmonija… Jedna od prvih aktivnosti po dolasku na čelo Turističke zajednice Kantona Sarajevo bila je analiziranje potreba ustanova kulture i umjetnosti grada Sarajeva. Složili smo red prioriteta i upravo jedan od prvih sastanaka koje sam održao je bio s direktorom Zemaljskog muzeja, a s ciljem rješenja problema jedne tako značajne ustanove za grad Sarajevo i cijelu BiH. Siguran sam da će sufinansiranje ovih ustanova ojačati i turističku ponodu Sarajeva i pomoći razvoju kulture i turizma Sarajeva. Ovo je prvi put da Turistička zajednica Kantona Sarajevo pomaže rad značajnih ustanova za grad Sarajevo i ujedno i prilika da se i ostali uključe u podršku razvoju kulture, umjetnosti i turizma Sarajeva i BiH.
Podržali ste i jedan projekat Kamernog teatra 55 koji ima svjetski značaj. O čemu se radi?
-Radi se o vrlo specifičnom projektu „Metropolitan Opera u Kamernom“. Ovim sufinansiranjem Turistička zajednica Kantona Sarajevo pomoći će prijenos „uživo“ Metropolitan Opere iz New Yorka, putem satelita, u HD rezoluciji, sarajevskoj publici. Prijenosi se odvijaju u isto vrijeme kada se dešavaju u New Yorku tako da će naša publika u isto vrijeme moći pratiti premijerne događaje koje inače ni bi imala priliku na taj način pogledati. Prijenos se odvija u visokoj rezoluciji i putem projektora se projicira na filmsko platno postavljeno na sceni Kamernog teatra 55 koji je jedini nosilac ove licence za područje BiH, tako da imamo potpuni eksluzivitet za ovu vrstu prijenosa. Svjesni smo da je kulturni turizam moderan u svijetu i ulažemo u taj segment, računajući da će ljubitelji kvalitetnih predstava Kamernog teatra 55 doći i izvan Sarajeva, pa i BiH, te da će nakon odlaska u teatar boraviti u Sarajevu. Osim toga, podržali smo i Muzej ratnog djetinjstva, s ciljem jačanja odgovornog odnosa prema institucijama kulture i historije. Turisti u Sarajevu vrlo često u turističkim turama biraju obilazak muzeja, a posebno kada su u pitanju izložbe ratne tematike. Jednostavno, žele znati detalje jedne od najdužih opsada u povijesti modernog ratovanja i najduže opsade glavnog grada ikada. To dokazuje i činjenica da je Muzej ratnog djetinjstva, u svom relativno kratkom radu i djelovanju, ostvario vrlo zapažajuće rezultate u svijetu. Turistička zajednica unapređuje mogućnosti za njihov daljni prosperitet, naravno, u skladu s našim mogućnostima.
Spomenuli ste i stipendiranje učenika i studenata. O čemu se tu radi?
-Turistička zajednica Kantona Sarajevo stipendira učenike i studente u Kantonu Sarajevo koji se tokom tekuće školske/akademske godine bave tematikom turizma, njegovog razvoja i unapređenja. Studenti su nam, iznenađeni ovim vidom podrške Turisičke zajednice Kantona Sarajevo koju do sada nisu imali, zahvalili na ukazanoj prilici da svojim radovima utječu na poboljšanje turizma u Kantonu, te obećali da će sa zadovoljstvom u budućnosti participirati u afirmaciji turističke ponude. Vrlo često naglašavam važnost mladih za budućnost i uvjeren sam da im je neophodna podška kako ne bi napustili državu, te da svoju kreativnost i sposobnost trebaju ulagati i pokazati u svojoj zemlji. Osim studenata stipendirat ćemo i grupu učenika IV razreda Srednje ekonomske škole koji su se prijavili na Javni poziv „Upoznajmo bosanskohercegovačku tradiciju“, koji će realizirati u školskoj 2018/2109.
Turisti nekako više posjećuju Sarajevo u ljetnim mjesecima iako glavni grad BiH itekako ima šta ponuditi i u zimskom periodu.
– Prema statistici koju pratimo, u Sarajevo najviše turista dolazi tokom ljetnih mjeseci, te se baziramo na stvaranje privlačnijih sadržaja i tokom ostalih mjeseci u godini. U cilju nam je da, zahvaljujući našim olimpijskim ljepoticama Bjelašnici i Igmanu, ojačano zimsku turističku sezonu. Krajem prošle godine organizovali smo spektakulrno otvaranje zimske turističke sezone koncertom grupe Bijelo dugme, na kojem je bilo nekoliko hiljada posjetilaca. Ranije sam isposlovao dva bitna projekta; vještačko osnježavanje i moderni vertikalni transport, čime su osigurani idealni uslovi za skijanje. Sarajevo je ljeti izuzetno posjećen grad u koji dolaze turisti iz više od 165 zemalja svijeta. Jedan od naših ciljeva je da Sarajevo bude atraktivno i u zimskom periodu, te smo aktivni u organizaciji različitih manifestacija u gradu, od kojih će neke trajati gotovo cijelu zimu.
Turistička zajednica Kantona Sarajevo Vašim dolaskom podržala je brojne događaje gradu, a koji imaju za cilj poboljšati turističku ponudu i osigurati da se posjetioci osjećaju što bolje i zadovoljnije. Možete li nam nabrojati neke od najznačajnijih projekata koje ste podržali.
-Turistička zajednica Kantona Sarajevo podržala je Sarajevo Holiday Market, prepoznatljivu i omiljenu zimsku čaroliju brojnih građana, a posebno djece, u parku Hastahana u centralnom dijelu grada. Sigurni smo da je i ovogodišnji, 8. po redu Holiday Market zasigurno mjesto gdje su zimsku prazničnu sezonu, tokom koje se u glavnom gradu BiH već stotinama godina slave Hanukkah, dva božića i dvije nove godine, građani ali i turisti mogli doživjeli na pravi sarajevski način. Tu je i “Starogradska bajka”, manifestacija koja traje dva mjeseca na Trgu oslobođenja – Alija Izetbegović. Inače, Općina Stari Grad Sarajevo je mjesto kroz koje godišnje prođe najviše turista pa samim tim, Turistička zajednica se obvezala da će podržavati Općinu Stari Grad i udruženja koja budu participirala na određenim projektima koji će podržati, promovirati i učiniti reprezentativnim sve vrijednosti grada Sarajeva i kantona. U okviru projekta “Starogradska bajka“ nalaze se i brojni drugi sadržaji u kućicama u blizini, a vikendom su organizovane posebne manifestacije za najmlađe uz druženja s maskotama i klovnovima. Prepooznali smo važnost te podržali i izložbu “Jedne noći u decembru”, autorice Amine Abdičević u Štrosmajerovoj ulici u centru Sarajeva, kao simboličan podsjetnik na bogatu muzičku karijeru Kemala Montena. Izložba je otvorena povodom 70 godina od njegovog rođenja.
Prošle godine Sarajevo je oborilo jedan rekord. O čemu se radi?
-Godinu iza nas posebno ćemo pamtiti po obaranju rekorda u broju noćenja u Kantonu Sarajevo. Naime, prvi put nakon Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu 1984. godine, Turistička zajednica Kantona Sarajevo zabilježila je više od million noćenja turista, potvrdio je statistički izvještaj za oktobar 2018. U deset mjeseci 2018. ostvareno je 1.054.464 što je za 21,7 posto više nego za isti period 2017. godine. Ovo je prvi put da statistika bilježi million u noćenjima, nakon 1984. godine. Posjetili su nas turisti iz 165 zemalja svjeta, a najviše ih je iz Turske, Hrvatske, Kine, UAE, Slovenije, Saudijske Arabije, Njemačke, SAD, Srbije, Kuvajta i Italije.
Vjerujemo da imate velike planove za ovu godinu?
-U 2019. godinu ulazimo s brojnim započetim projektima, ali i s mnogo planova koje namjeravamo realizovati. Želimo od Kantona Sarajevo napraviti bolju i privlačniju turističku destinaciju, podržavajući projekte kroz sport, kulturu, te manifestacije a kojim se šalje pozitivna turistička slika u svijet. Cilj nam je bolje uvezivanje se s regionom, te ćemo participirati prvenstveno na regionalnim sajmovima. Između ostalog, radit ćemo na poboljšanju stanja s djelovanjem turističikh vodiča, te otvoriti nove turističke informativne centre na Baščaršiji i Bjelašnici. Plan je i ojačati ruralni turizam. Već pravimo planove za ljetnu turističku sezonu, koju planiramo otvoriti koncertom jedne od svjetskih pop rock zvijezda, a manifestacija bi trebala trajati sedam dana, što bi bila odlična uvertira u vrijeme održavanja Sarajevo Film Festivala, koji je godinama događaj koji privuče najviše turista u Sarajevo. Tokom ljeta planiramo ponuditi zanimljive sadržaje i na Bjelašnici, koja je dijamant naše turističke ponude, ne samo zimi. Za narednu zimsku sezonu planiramo organizirati Advent u Sarajevu, čime ćemo svim građanima i turistima u Sarajevu ponuditi pregšt zanimljivih sadržaja, koje su do sada mogli doživjeti samo u svjetskim metropolama. Nakon spektakularnog dočeka Nove 2019. godine uz domaće zvijezde, započeli smo pregovore da u Sarajevo za doček naredne, 2020. godine, dovedemo jednu od najvećih svjetskih pop zvijezda.