Na gradilištu autoputa na koridoru 5c, počeli su radovi na dionici Poprikuše – Zenica sjever. Riječ je o složenom građevinskom zahvatu, čija je trasa duga osam kilometara. Vrijednost ove dionice procjenjuje se na gotovo tri stotine miliona maraka.
Dionica auto puta Poprikuše-Zenica Sjever na koridoru 5c sastoji se od dva odvojena projekta, odnosno radi se o poddionicama Ponirak-Vraca i Ponirak-Vranduk. Stručnjaci iz Javnog preduzeća Autoceste Federacije ističu da je ovo do sada najzahtjevniji dio gradnje autoputa.
-Sama geografija i geologija Grada Zenice i kanjona, vrandučkog kanjona kroz koji prolazi rijeka Bosna je takva da je u većini slučajeva trasa gdje prolazi auto-cesta u nagibu od nekih 75 posto. I moramo reći da ovo što sad radimo je vrh geologije, geotehnike i građevinarstva – kaže Ahmed Mušija iz JP Autoceste FBiH.
Objekat koji karakterizira ovu dionicu je tunel Zenica, dužine 2,4 kilometra. Planirana su i tri vijadukta i dva mosta, koji će biti napravljeni konzolnom gradnjom, te još jedan tunel. Na poddionici Vranduk-Ponirak bit će izgrađene i brojne potporne konstrukcije.
-Trenutno se nalazimo u fazi pripremnih radova, dakle vršimo radove na obilježavanju i sječi šume koja se nalazi unutar pojasa eksproprijacije, također izvodimo radove na izradi pristupnih puteva što će nam omogućiti pristup poziciji izvođenja radova – objašnjava Sanda Lučić, predstavnik izvođača radova.
Vrijednost ove dvije poddionice u okviru kojih će biti izgrađeno osam novih kilometara auto-puta na koridoru 5c procjenjuje se na 300 miliona maraka. Radovi će biti završeni u naredne dvije i po godine.
Projekat će biti ralizovan kreditnim zaduženjem kod EBRD-a i OPEC-a, dok je 20 miliona maraka investitor uspio da dobije iz pristupnih fondova Evropske unije. Veoma značajno za privredu Bosne i Hercegovine – izvođači radova na dionici Poprikuše-Zenica sjever su domaće građevinske kompanije.