Skip to content Skip to footer

Kulturno naslijeđe kao potencijal razvoja bh. turizma

Bosna i Hercegovina je zemlja bogata kulturnim naslijeđem, prirodnim ljepotama, turističkim sadržajima, te predstavlja raskršće mnogih kultura i civilizacija. Kultura i turizam oduvijek su bili usko povezani.

Era globalizacije, digitalizacije, masovno dostupnih informacija i turističkog sadržaja dovela je do toga da se savremeni turisti sve više fokusiraju upravo na kulturni identitet podneblja koje planiraju posjetiti.

Svjesni sve zahtjevnijih potreba i interesa turista, partnerske organizacije iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Grčke i Italije udružile su se s ciljem promocije i valorizacije kulturnog naslijeđa. Tako je nastao PRONACUL projekat.

Jadransko područje

Riječ je o međunarodnom projektu koji promovira i unaprjeđuje upravljanja kulturnom baštinom pod zaštitom UNESCO-a, u svrhu razvoja održivog turizma i transnacionalne strategije za zajedničku promociju cjelokupnog Jadranskog područja kao turističke destinacije.

Nositelj projekta je Regionalna razvojna agencija Zasavje iz Slovenije, a Udruženje za poduzetništvo i posao LINK iz Mostara, kao jedan od partnera, u svojim se aktivnostima fokusirao na unaprjeđenje i promociju dva lokaliteta kulturne baštine u Hercegovini – UNESCO zaštićene nekropole stećaka Radimlja u Stocu i Dugo Polje u Jablanici gdje su u prethodnom periodu provedene aktivnosti jačanja kapaciteta, umrežavanja, opremanja lokaliteta, te promocije turističke ponude.

S tim u vezi, u Jablanici je organizirana i promotivna tura „Doživi kulturu“ koja je započela posjetom Muzeju „Bitka za ranjenike na Neretvi“ gdje je postavljena i multifunkcionalna pametna ploča koja će služiti za pristup digitalnim alatima, međunarodnim platformama, te generalno prezentaciju i promociju turističkog potencijala.

Ovom prilikom je službeno predstavljena i aplikacija „Doživi Jablanicu“ putem koje posjetioci mogu na jednom mjestu dobiti sve informacije o turističkoj ponudi regije, uključujući informacije o spomenicima kulture, outdoor aktivnostima, smještajnim kapacitetima, manifestacijama…

-Mapirali smo više od stotinu lokalnih resursa koji su značajni za održivi razvoj turizma i cilj nam je da svaki posjetioc Jablanice na jednom mjestu može dobiti sve informacije o turističkoj ponudi, uključujući informacije o smještajnim kapacitetima, gastro ponudi, spomenicima kulture, prirodnim ljepotama, outdoor aktivnostima poput planinarenja, biciklizma, kajak tura… Ja bih, prije svega, stavila naglasak na kulturne ture, odnosno nekropolu Dugo polje koja ima jednu novu ponudu. U okviru projekta nabavljen je novi mobilijar i cilj nam je promovirati nekropolu kako bi turisti mogli više uživati u okviru Parka prirode Blidinje – naglasila je Alisa Gekić, direktorica Udruženja LiNK.

Azra Đelmo, direktorica Muzeja „Bitka za ranjenike na Neretvi“, istakla je daje postavljanje pametne ploče koja sadrži i aplikaciju „Doživi Jablanicu“ je izuzetno opravdano jer je Muzej turističko središte općine Jablanica.

Srednjovjekovna Bosna

-Mi to najbolje vidimo po broju posjetitelja. Vjerujemo da će ove godine Muzej zaživjeti u pravom smislu te riječi. Kada je riječ o nekropoli Dugo polje, možemo biti zadovoljni posjetom. Naravno, nemamo tačne podatke o broju posjeta, ali ono što vidimo na društvenim mrežama to potvrđuje – naglasila je Đelmo.

Nakon posjete Muzeju upriličen je obilazak nekropole Dugo Polje, gdje je održan kulturno-umjetnički program o srednjovjekovnoj Bosni i stećcima kao kulturnom blagu Bosne i Hercegovine. Uz stihove Maka Dizdara, kulturno-umjetničku izvedbu mladih iz Jablanice, te degustaciju tradicionalnih jela tog kraja, učesnici promotivne ture su istinski doživjeli kulturu ovog podneblja.

Na nekropolama je prethodno unaprijeđen cjelokupan sadržaj za posjetioce. Nekropole su uređene i obogaćene novim klupama, stolovima s nastrešnicama, solarnom rasvjetom, te brojnim drugim sadržajem. Postavljene su i kante za smeće, te osiguran redovan odvoz smeća kako bi se zaštitio i očuvao prirodan ambijent nekropole.

Implementacija PRONACUL projekta se provodi u okviru ADRION Programa koji finansira Evropska unija i traje do septembra ove godine, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1.770.348 eura.