Već duže od deset godina dio je tima kompanije Sarajevski kiseljak, a poziciju direktora preuzeo je ulaskom u 2020. godinu, u momentu kada je kompanija otvorila novu punionicu u Kreševu. Davor Čičić, direktor Sarajevskog kiseljaka u intervjuu za magazin Visit BiH govori o 2020. godini, izazovima u doba pandemije koronavirusa, te poslovnim uspjesim i planovima kompanije.
Kako ocjenjujete svoj rad i poslovanje Sarajevskog kiseljaka u 2020. godini?
-Godina je započela svečano i optimistično uz mnoge zacrtane ciljeve do čijeg ostvarenja smo odmah krenuli predano raditi. No, kao i sve, novonastala globalna situacija koju je prouzrokovala pandemija donijela je različite izazove s kojima se prije nismo susretali.
Pandemija otežava poslovanje kompanija širom svijeta. Da li je Sarajevski kiseljak imao problema i kako se nosite u ovakvim uslovima poslovanja?
-Bez obzira na otežane okolnosti, kontinuitet našeg poslovanja nije bio ugrožen. Nastojali smo izvući ono najbolje i prilagoditi se okolnostima. Rezultati poslovanja se još sumiraju. Ali gledajući unatrag, godina je zaista bila intenzivna i potpuno drugačija od svih do sada. Mislim da smo dosegli maksimalan potencijal uzimajući u obzir sve okolnosti, te puno toga novog naučili. U prvom mahu, bilo je izazovno reorganizirati se operativno i što prije omogućiti uvjete da se koliko je moguće zaštititi zdravlje kako naših zaposlenika, tako i kupaca, dobavljača i svih drugih poslovnih partnera. Kako je vrijeme odmicalo, svi su se bolje snalazili u čitavoj situaciji i postajalo je lakše. Sve karike u lancu pokazale su iznimno visok nivo razumijevanja i susretljivosti, tako da smo zajednički i bez panike prevazilazili prepreke na koje smo nailazili. Uspjeli smo proširiti naš portfolio i plasirati nove proizvode. Nadam se da ćemo ovu godinu i cijelu situaciju ostaviti što prije iza nas i krenuti naprijed.
Da li je pandemija možda pokvarila neke planove Sarajevskog kiseljaka kada su investicije u pitanju?
-Godina je započela realizacijom jedne od najvećih investicija u povijesti poslovanja Sarajevskog kiseljak, otvaranje i početak rada tvornice u Kreševu. Ovo je ujedno bila i prva proizvodna investicija Fortenova grupe, kojom je Sarajevski kiseljak nastavio svoje uspješno poslovanje. Sve ovo nam za sada nije previše pomjerilo planove.
Vašim dolaskom na čelo Sarajevskog kiseljaka lansirana je i voda Sara. Kakve su reakcije na tržištu i jeste li zadovoljni ovim projektom? Kakvi su konkretni rezultati?
-Kreševo ima izuzetno kvalitetnu vodu i izvor iz kojeg dolazi naša prva negazirana prirodna mineralna voda Sara je zaista jedinstven u ovom dijelu Bosne. Ponosni smo što je tako kvalitetna voda, provjerenog porijekla dostupna sada širom zemlje. Osim na domaćem tržištu, Sara je već našla svoje mjesto i na policama trgovina u Hrvatskoj i Srbiji. Reakcije su zaista pozitivne. Kupcima se sviđa pitkost, ali i izgled i ime vode. Plasiranjem domaće negazirane vode smo vjerujem dodatno ojačali našu poziciju jednog od vodećih proizvođača i distributera bezalkoholnih pića, kao i sav naš portfolio. Sigurni smo da će ovaj proizvod opravdati sve ono iza čega stoji naša kompanija i ojačati poziciju.
Mineralna voda Sarajevski kiseljak na prestižnom internacionalnom takmičenju Monde Selection osvojila je zlatnu medalju (Gold Quality Award) za kvalitetu proizvoda? To je samo još jedna u nizu nagrada. Koliko Vam imponuju ovakve nagrade i koje sve nagrade ima Sarajevski kiseljak?
-Istina, naša mineralna voda Sarajevski kiseljak odlikovana je prestižnim zlatnim priznanjem za kvalitetu (Gold Quality Award) koju dodjeljuje Internacionalni institut za kvalitetu Monde Selection. Ovo nije prva nagrada koju je osvojio Sarajevski kiseljak, ali je posebna. S obzirom na ugled koji Monde Selection institut i nagrada imaju u svijetu, te u tako jakoj konkurenciji među 3.200 proizvoda koji su sudjelovali na takmičenju ove godine, osvojiti zlatno priznanje zaista nije mala stvar. Sarajevski kiseljak je brend koji je prisutan više od 125 godina i u kvalitetu naše vode su se uvjerile mnoge generacije. Nagrada je našoj kompaniji poticaj da nastavimo ovim stopama te da i dalje tržištu nudimo samo najbolje proizvode, vrhunske kvalitete.
Kakav je tržišni udio Sarajevskog kiseljaka u našoj zemlji?
-Kao najveći proizvođač prirodne mineralne vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića, naša kompanija ima kontinuiran trend rasta, te stabilno držimo svoju lidersku poziciju na domaćem tržištu.
Koliko Sarajevski kiseljak izvozi na strana tržišta i koji su proizvodi najtraženiji?
-Trenutačno oko 40 posto od ukupne vlastite proizvodnje plasiramo na strana tržišta. Kontinuirano bilježimo rast izvoza, a posebno bih izdvojio odlične rezultate na tržištu susjedne Hrvatske gdje svi naši brendovi, a posebno sokovi Sky imaju jaku 2. poziciju.
Kakvi su planovi kompanije u narednom periodu?
-U izazovnim vremenima u kojima se nalazimo, mislim da će nam i dalje biti fokus da smo prilagodljivi i otvoreni prema promjenama. Svakako, kao i do sada i u predstojećem periodu planiramo kontinuirano ulagati u razvoj, modernizaciju, unapređenje procesa proizvodnje, praćenje tržišnih trendova, edukaciju naših kadrova i širenje vlastite distributivne mreže. S proširenjem kapaciteta radit ćemo i na značajnijem širenju na nova tržišta. U planu je svakako razvoj i lansiranje novih okusa za neke od naših brendova. A istovremeno u pripremi je dosta marketinških aktivnosti.