Skip to content Skip to footer

Trebevićka žičara pruža najljepši pogled na Sarajevo

Planinu Trebević često zovu i pluća Sarajeva, prije svega zbog izuzetno čistog zraka i guste četinarske vegetacije. Ovo je oduvijek bilo omiljeno izletište Sarajlija i posjetitelja glavnog grada BiH. Posljednjih godina Trebević je doživio preporod. Uređene su šetnice, izgrađeni objekti, obogaćen je sadržajima koji vam garantiraju sjelodnevni odmor i zabavu.

Sa sarajevskim mahalama na svojim padinama predstavlja jedinstven sklad urbanog i prirodnog, a kompletan prostor odlikuje velika bioraznolikost. Od centra grada, ako idete cestom, Trebević je udaljen oko 12 kilometara, usponom preko padinskih mahala može se doći pješice za oko sat i pol.

33 gondole

Ova planina postala je ljubiteljima prirode još i bliža kada je u aprilu 2018. godine u rad puštena obnovljena Trebevićka žičara. Od tada, gotovo svakodnevno Trebevićka žičara prevozi hiljade putnika koji odlaze na Trebević.

Lijepo februarsko vrijeme ekipa magazina Visit BiH iskoristila je i provozala se žičarom koja ima 33 gondole, a vožnja traje oko osam minuta. Polazna stanica je u ulici Avdage Šahinagića. Nakon kupljene karte uđete u gondolu, koja može prevoziti do deset osoba, i prepustite se uživanju.

Dok se polako vozite, ne znate na koju stranu da gledate – na Bistrik, Jarčedole i Hrid ispod sebe ili u daljinu i prekrasnu panoramu grada s okolnim brdima kao što su Crepoljsko, Bukovik ili Čavljak.

A kada dođete na krajnje odredište, možete birati na koju stranu ćete ići. Možete prošetati do bob staze korištene za vrijeme 14. zimskih olimpijskih igara 1984. godine i dalje prema hotelu Pino Nature ili uređenim šetnicama do Brusa.

U proteklom ratu Trebevićka žičara u potpunosti je uništena, a ideja o njenoj obnovi trajala je sve do 2018. godine kada je, na radost svih Sarajlija, ponovo puštena u rad. Kako bi proslavili ponovno otvaranje žičare, promotivna pjesma “Trebević opet silazi u grad” zvanično je predstavljena 23. marta 2018. Pjesmu su izveli Hari Varešanović, Ismeta Dervoz, Zdravko Čolić i Jasna Gospić, svi prethodni članovi grupe Ambasadori.

Prva žičara

Sadašnja žičara napravljena je na trasi stare koja je izgrađena 1959. godine. Izgradnja je trajala oko 12 mjeseci, ali su pripreme za njenu izgradnju počele već 1956. godine. Vodeći proejktant žičare bio je František Šup iz tadašnje Čehoslovačke, a na projektu i izgradnji žičare radile su vodeće firme Impola iz Slovenske Bistrice, Termoelektro Beograd, Jelšingrad Banja Luka, te sarajevski Energoinvest.

Na polaznoj i dolaznoj stanici su izgrađene čekaonice s bifeima, a na dolaznoj stanici na Vidikovcu kasnije je sagrađen istoimeni restoran. Svojom dužinom od 2.100 metara, Trebevićka žičara bila je jedna od najznačajnijih u bivšoj Jugoslaviji, a jedna od rijetkih uopće koja polazi iz samog centra grada i za 12 minuta vas vodila u netaknutu prirodu, oazu čistog zraka.