Privredna/Gospodarska komora Federacije BiH, u partnerstvu s USAID Projektom razvoja održivog turizma u FBiH i Turističke zajednice Kantona Sarajevo, a uz podršku Flydubai i Flynasa, je u periodu od 27. marta do 1. aprila u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Saudijskoj Arabiji održala prvi „roadshow“, te prezentaciju BiH kao atraktivne i privlačne destinacije.
Naime, u pitanju je prvi tip ovako organiziranog B2B sajma u dvije zemlje Golfskog zaljeva, odnosno Arapskog poluotoka, koji je za cilj imao rast i razvoj prodajne mreže BiH na ovim tržištima kroz direktne B2B sastanke s tour operatorima i turističkim agentima UAE i Saudijske Arabije. B2B sastanci i prezentacije Bosne i Hercegovine kao atraktivne i privlačne destinacije, održali su se u dvije države, a tri grada Arapskog poluotoka – Dubaiju, Riyadhu i Jeddahi.
Razlog zašto je baš ovo tržište odabrano za ovaj tip turneje je što se putnici iz cijelog Golfskog zaljeva smatraju turistima najveće platežne moći i najvećim potrošačima s produženim boravkom i velikim brojem ponovnih posjeta. Povijesno gledano, Ujedinjeni Arapski Emirati i Saudijska Arabija su bila među top deset tržišta turističkih dolazaka u BIH. U 2019. godini iz ove dvije zemlje je došlo ukupno 98.000 posjetilaca, s prosječnom duljinom boravka od tri noći.
U 2021. godini dolasci iz UAE i Saudijske Arabije činili su 8,5 posto ukupnih dolazak u BIH, a građani UAE su bili drugi brojčano najveći posjetioci s ukupno 49.000 dolazaka, što je porast od 53 posto u odnosu na 2019. Zajednica iseljenika u UAE i Saudijskoj Arabiji je, među ostalim tržišnim segmentima, veliki neiskorišteni potencijal za Bosnu i Hercegovinu.
Kako se globalne destinacije u ovoj godini i nadalje tek otvaraju, konkurencija na ovom unosnom tržištu će se samo povećavati. Turizam Bosne i Hercegovine treba biti proaktivan i za naredne godine razviti strategije i taktike za održavanje i porast potražnje ostvaren u 2021. godini. Za ostvarivanje ovakvih ciljeva ključno je povećavanje svijesti o privlačnosti destinacije kroz internacionalne prodajne kanale, te širenje prodajnih mreža putem sajmova i B2B sastanaka.
Ovim događajem su istaknuti touroperatori i hoteli Bosne i Hercegovine imali priliku udruženo djelovati s jedinstvenim ciljem, a to je povećanje broja dolazaka turista u našu zemlju, povećanje njihove potrošnje u našoj zemlji kao i produljenje njihovog boravka.
Dolazak turista s ovih područja je izražen u periodu od lipnja do rujna, međutim ono što je također jedan od ciljeva ovog projekta, je i to da se sezonalnost proširi na cijelu godinu. Posljednjih godina bilježi se trend razvoja zimskog turizma, tako da je nužno bilo pokazati ono što Bosna i Hercegovina može ponuditi i u zimskim mjesecima. Područje UAE i Saudijske Arabije je područje koje nema četiri godišnja doba, te su ovom prilikom mogli vidjeti što sve mogu vidjeti i doživjeti u Bosni i Hercegovini; zimski turizam, avanturizam, ruralni, kulturno-povijesni, te vjerski turizam.
Sudionici „roadshowa“ su imali priliku posjetiti i Expo Dubai 2020 gdje je u paviljonu Bosne i Hercegovine, također, održana prezentacija destinacije, na čelu s gradonačelnicom Sarajeva Benjaminom Karić.