Skip to content Skip to footer

Pet razloga zašto kupovati domaće proizvode

U julu 2020. godine Sweden/USAID FARMA II projekt pokrenuo je kampanju Hrana Gurmana kako bi promovirao lokalne proizvođače visokokvalitetne hrane i prirodne kozmetike i pomogao im da se nose s negativnim ekonomskim posljedicama pandemije COVID-19. Iako je kupovina kvalitetnih lokalnih proizvoda danas važnija nego ikad, njihova potrošnja će dugoročno ostati važan faktor ekonomskog razvoja, stabilnosti i zapošljavanja.

Treba se podsjetiti da domaći proizvođači visokokvalitetne hrane, koji na lokalne trpeze stavljaju zdrave i ukusne proizvode, ovise o lojalnosti domaćih kupaca, a evo i pet razloga zbog kojih bismo trebali kupovati kvalitetne domaće proizvode.

Kupovinom lokalnog kreiraju se nova radna mjesta

Prosperitet na lokalnom nivou ne čine samo protok novca i robe, već i nova radna mjesta. Što se više kupuje od lokalnih proizvođača i prodavača hrane, to oni imaju potrebu da šire poslovanje i za to im trebati više radnika kako bi zadovoljili potražnju. Kao rezultat toga, oni će nuditi posao ljudima u svojoj zajednici i osigurati im stalne prihode.

Kupovina na lokalnom nivou doprinosi vašoj i dobrobiti vaše zajednice

Uprkos svom individualnom karakteru, lični napredak osobe koja proizvodi i prodaje hranu je svojevrsni ekonomski kolač koji raste i od njega svako dobija svoj komad. Pored činjenice da su već poslodavci, svi lokalni proizvođači i prodavači hrane će barem dio svoje zarade reinvestirati u lokalnu zajednicu, bilo direktno ili putem poreza. Oni će također kupovati od drugih lokalnih ili domaćih preduzeća, u kojima vi radite, a dodatna vrijednost stvorena u zajednici na taj način će nastaviti rasti.

Kupovina od lokalnih proizvođača održava makroekonomiju zdravom

Lokalno proizvedena hrana je “domaći proizvod” par excellence. I izvan okvira lokalne zajednice, trošenje novca na domaće proizvode sprečava da dragocjena sredstva iscure iz zemlje. Nažalost, BiH uvozi više hrane nego što je izvozi. Trgovinski deficit kreće se u rasponu od dvostrukog u segmentu mliječnih proizvoda i jaja, do dvadeset puta niže pokrivenosti uvoza izvozom kada je riječ o šećeru, proizvodima od šećera i medu. Prema tim statistikama, ukupni trgovinski deficit u prvih 11 mjeseci 2020. godine iznosio je 5,8 milijardi KM, odnosno uvoz u BiH bio je ta 61 posto veći od izvoza.

Kupovina domaćih proizvoda znači da znate šta jedete

Važnost održavanja zdrave prehrane sa ne može previše naglasiti, a lokalno proizvedena hrana tu igra centralnu ulogu. Svaki put kada kupite hranu od lokalnog farmera,  vi s tom osobom jačate odnos izgrađen na povjerenju. Pri tom, poljoprivrednici jednostavno sebi ne mogu priuštiti da ugroze taj odnos tako što će vam pokušati prodati hranu lošeg kvaliteta. S lokalnim proizvođačima hrane se možete i sprijateljiti i zamoliti ih da vam preporučuju hranu na osnovu vašeg ukusa i potreba ili da uvedu nove proizvode u svoju ponudu.

Kupovina od lokalnih proizvođača podstiče zdravu konkurenciju koja jača raznolikost ponude

Kupovina od lokalnih proizvođača ekonomiju čini dinamičnijom jer se proizvođači hrane moraju nadmetati svojim cijenama i kvalitetom. Zdrava konkurencija ove vrste znači da kupci imaju lakši pristup vrhunskoj hrani, asortiman dostupnih proizvoda raste, a hrana postaje pristupačnija i kvalitetnija. Svi navedeni razlozi jasno ukazuju na potrebu da se više pažnje posveti domaćim proizvođačima i prodavačima hrane, bilo onim na zelenim pijacama ili u prodavnicama hrane.