Više od polovine 500 svjetskih kompanija od 2000. godine do danas je nestalo jer se stvari u svijetu radikalno mijenjaju, kazao je glavni tehnološki direktor i predsjedavajući IBM Data i AI tehničkog tima Namik Hrle.
Ovaj svjetski priznati IT stručnjak, koji radi za američku kompaniju IBM, govorio je u dvosatnom predavanju o temi “Koji kod aktivira vaše resurse?”, napominjući da se u svijetu dešavaju tektonske promjene, ali prostora za male biznise itekako ima, posebno zbog dostupnosti informacija na internetu.
-Važno je redefinirati problem i na inovativan način prikupiti relevantne podatke za biznis. Značajan broj novih biznisa zasniva se na prikupljanju i analizi podataka – pojasnio je Hrle.
Mišljenja je da je važno povezati ljude koji rade u drugim industrijama sa onima koji rade u IT industriji, kako bi se mapirali procesi i uvidjelo kako se kompletan proces odvija te kako bi se razvila i kreirala platforma.
-Volim promjene, to se vidi i iz mog životnog kretanja. Vjerujem da je značajno i za život i za karijeru raditi na promjenama. Teško je izaći iz komfor zone, ali je važno biti dijelom promjene – kazao je Hrle.
Hrle je Banjalučanin, a danas živi i radi u Njemačkoj. Nosi titulu “IBM Fellow”, koja označava najviši stepen u IBM-ovoj tehničkoj karijeri. To je titula koju korporacija dodjeljuje svojim najinventivnijim ekspertima, a do sada ih je dobilo 268 pojedinaca, od gotovo 400.000 zaposlenih u IBM-u.
Pohađao je Osnovnu školu “Kasim Hadžić”, a u banjalučkoj Gimnaziji bio je u prvoj generaciji tzv. matematičke gimnazije. Školovanje je nastavio u Zagrebu, gdje je završio studij matematike i postdiplomski studij računarskih nauka.
Dizajnirao je i razvio alat za praćenje performansi IBM-ove baze podataka (DB2). Sredinom 90-ih godina otišao je živjeti i raditi u Njemačku, prvo kao samostalni softver konzultant u području SAP aplikacija, a onda kao IBM-ov inženjer za razvoj softverskih produkata. Trenutno vodi tehnički tim IBM-ove laboratorije za istraživanje i razvoj.
Predavanje je organizirala Fondacija za unapređenje obrazovanja i kulture “Izvor nade”.