Kada se spomene Kalesija, prva asocijacija su „Kalesijski zvuci“, izvorna grupa koja njeguje etno muzički stil specifičan za sjeveroistočnu Bosnu, odnosno Sprečansku dolinu. Ova vrsta muzike pjeva se u dva glasa, uz pratnju violine i šargije, a obrađuje teme vezane za ljubav, kafane, sadrže vesele poskočice, ali govore i o načinu života na selu, porodici…
Jusuf Osmanović bivši je član „Kalesijskih zvuka“ i zajedno s pjevačem „Kalesijskih zvuka“ Hasanom Požegićem ugostio je ekipu magazina VISIT BiH u svom domu u Gornjim Raincima, nadomak Kalesije.
Apsolutni bum
– Stotinama godina unazad postojali su takozvani mehteri i oni su, uz violine i šargije, svirali mehtersku muziku. Išli su po selima i svirali na svadbama, ali i drugim vrstama narodnih veselja. Svirali su tri dana, takav je običaj bio. Mi smo 70-ih godina svirali narodnu muziku i sevdalinke, a 1982. godine smo formirali grupu ‘Kalesijski zvuci’, upravo na temeljima mehterske muzike. Violini i šargiji dodali smo harmoniku, gitaru i ritam sekciju i možemo reći da smo začetnici tog novog pravca u izvornoj muzici – kaže Požegić i dodaje da su te godine izdali i prvu single ploču s dvije pjesme.
On kaže da je pjesma „Selo moje maleno“ našla svoje mjesto na toj ploči, te da je svojevrsna himna izvorne muzike, a napisao ju je upravo Jusuf Osmanović.
– Razmišljao sam da napravim pjesmu koja će ostati iza mene, kada više ne budemo svirali. Želio sam ostaviti svome narodu i selu nešto trajno. Snimili smo pjesmu i to je bio apsolutni bum. U to vrijeme najpopularnija stanica koja je emitovala izvornu muziku bila je Radio Loznica. Sjećam se da su voditelji po dva sata čitali želje i pozdrave slušatelja, a pjesma ‘Selo moje maleno’ dnevno je emitovana više od stotinu puta – prisjeća se Osmanović.
Kaže da je prva ploča prodata u 100.000 primjeraka, što im je donijelo i trofej za ukupan tiraž u produkciji sarajevskog Diskotona, a 1986. godine ponovili su taj uspjeh.
Saradnja s Bregovićem
– Ono što je vrijedno napomenuti je da se naši albumi nalaze u muzičkim prodavnicama u Parizu, Sidneju, Vašingtonu, Njujorku, Londonu… Godine 1991. Kim Burton, muzikolog iz Londona istraživala je izvornu muzičku kulturu na Balkanu i došla je kod nas. Doveo ju je Mirza Hajrić koji je tada studirao u Londonu i bio dopisnik sarajevskog lista Oslobođenje. Željela je da napravimo kompilaciju pjesama koje ćemo snimiti i objaviti u Londonu, a Mirza Hajrić na tom CD-u svirao je bass gitaru. Nedavno nam se Kim javila i rekla da je odbranila doktorat o izvornoj muzici sarađujući upravo s nama. To je za nas velika čast, jer zahvaljujući ‘Kalesijskim zvucima’ i Kim Burton izvorna muzika ušla je u svjetsku muzičku enciklopediju – kaže Požegić.
Svojim izvedbama „Kalesijski zvuci“ privukli su veliku pažnju u regionu, pa su snimili i duet sa Severinom, pjesmu „Made in Bosnia“, na tekst Gorana Bregovića, koja je premijerno izvedena na promociji Fondacije „Gorica – Goran Bregović“ u sarajevskoj Zetri.
Ono na što je Hasan Požegić izuzetno ponosan je činjenica da je na fruli svirao uvodnu muziku za pjesmu „Merjema“ Dine Merlina.