Skip to content Skip to footer

Belma Alić, doktorica violončela i profesorica na Muzičkoj akademiji u Sarajevu: Životna želja mi je kreirati aktivnu koncertnu scenu u BiH

Belma Alić, doktorica violončela, svu svoju snagu usmjerila je u kreiranje aktivne koncertne scene u Sarajevu i u Bosni i Hercegovini. Najveća želja ove umjetnice jeste formirati najsnažniji i najbolji orkestar u BiH. Kaže da joj je to cilj od kojeg neće odustati. Trenutno je vanredna profesorica na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, gdje radi od završetka svog školovanja 2005. godine.

– Prvo sam radila kao asistentica svom profesoru, a nakon doktoriranja sam vanredna profesorica. Predavala sam skupno muziciranje i gudački orkestar, a od naredne godine imat ću svoju klasu studenata violončela – kaže ona.

Violončelo je počela svirati sasvim slučajno. Muzičku školu u Zenici upisala je s osam godina i, kako kaže, kao i sva djeca, birala je najpopularniji instrument u to vrijeme – violinu.

– Zbog prevelikog interesa za violinu, a gotovo nikakvog za violončelo, komisija me savjetovala da probam svirati violončelo. U tom je momentu za mene to bila veoma tužna situacija koja se danas ispostavila kao jako dobra. Mislim da mi je tadašnja komisija promijenila tok života, jer, da sam upisala violinu, ko zna, možda danas ne bi bila muzičar – prisjeća se Belma.

Kada je upisivala muzičku školu, nije imala neku preveliku ljubav prema muzici koliko prema zvuku violine, a kasnije violončela. Uporedo sa sviranjem učila je i repertoar za violončelo, pa se tako razvila i ljubav prema klasičnoj muzici.

Kada su u pitanju omiljeni kompozitori, tu je Ludwig van Beethoven, koji joj, kako kaže, diže entuzijazam i vjeru u ljudskost. Ističe da je Beethoven bio veliki humanista, te da je u njegovoj muzici sažeta sva drama ljudskog života i društva u cjelini.

– Naravno, Johann Sebastian Bach je neprevaziđen jer čisti dušu i tijelo. Međutim, jako sam zainteresirana za savremenu muziku i tu bih istakla Iannisa Xenakisa, Luciana Berija… Željela bih istaknuti i naše kompozitore kao što su Ališer Sijarić, koji je izuzetan kompozitor, te Dino Rešidbegović, mladi kompozitor i prvi doktor kompozicije u BiH – kaže ona.

Njene koncertne aktivnosti usko su vezane za Muzičku akademiju i najčešće svira u Sarajevu, odnosno u BiH. Kaže da je to i njena lična odluka jer želi aktivno učestvovati u koncertnoj sezoni Sarajeva i BiH, koja je, kada je u pitanju klasična i savremena umjetnička muzika, vrlo slaba.

– Jako puno sviram i vani, imam svoj ansambl u Austriji, Italiji i moje sviranje vezano je za ljeto ili zimu kada imamo par sedmica raspusta na Muzičkoj akademiji. Moj umjetnički život promijenilo je poznanstvo sa škotskim profesorom kompozicije Nigelom Osbornom, koji je veliki prijatelj Sarajeva i BiH. Puno je komponirao za muzičare iz BiH i jako mi je važna koncertna turneja s njegovom operom Differences od Demolition, a libreto za tu operu napisao je naš pjesnik Goran Simić. Projekt je trajao dvije godine i ansambl je bio sastavljen od šest muzičara iz BiH i Velike Britanije. S tim ansamblom obišli smo sve značajne dvorane u Evropi – kaže Alić.

 FESTIVALI KLASIČNE MUZIKE U BiH

Alić želi pohvaliti organizatore festivala klasične muzike u BiH koji su im važni jer nema stalne koncertne sezone.

– Organizirati takav jedan festival izuzetno je teško. To su, prije svega, festivali “Muzika na žici”, koji vodi profesorica Violeta Smajlović-Huart, zatim festival koji mi radimo na Akademiji “Sarajevo Chamber Music Festival”, a izuzetno bih pohvalila Andreu Nikolić, koja vodi “Večeri klasične muzike” u Varešu. To je tek izazov. Vareš je prelijepa čaršija s fantastičnom salom za sviranje koja se nalazi u franjevačkoj crkvi i Andrea se jako trudi – kaže Belma.

 

Leave a comment

0/100