Skip to content Skip to footer

Sarajevo će imati više turista nego stanovnika

Najuspješniji turistički mjesec u Kantonu Sarajevo od 1997. godine, sa najvećim brojem registrovanih turista i noćenja, bio je juli prošle godine.

Kanton je u julu prošle godine posjetilo 45.004 turista, što je za 16,6 posto više u odnosu na juli 2015. godine. Ostvareno je 106.840 noćenja, što je više za 39,2 posto u odnosu ma isti period u prethodnoj godini, a posjetili su nas turisti iz 126 država svijeta.

Strani turisti činili su 90 posto ukupnih dolazaka. Najviše ih je bilo iz Turske (16 posto), Ujedinjenih Arapskih Emirata (11,9 posto), Saudijske Arabije (5,2 posto), Kuvajta (4,5 posto) i Hrvatske (4,3 posto).

Muzur: Stalno unapređenje turističke ponude

Prosječno zadržavanje turista u julu 2016. godine bilo je 2,3 noćenja, a prosječan broj noćenja po krevetu iznosio je 10,4. Ove činjenice govore da se potencijali mogu još bolje koristiti i ostvariti još pozitivnije efekte.

Povećati broj turista

Novoosnovana Turistička zajednica KS ima planove da nadmaši posjetu turista iz jula 2016. godine.

– Planiramo da privučemo još turista i oborimo rekord iz jula 2016. godine, tako što ćemo krenuti u objedinjavanje turističke ponude ne samo Kantona Sarajevo, već i cijele BiH. Namjeravamo da u Sarajevu bude više turista nego stanovnika – obećava Nermin Muzur, direktor Turističke zajednice KS.

Sarajevo turistima može ponuditi mnogo toga što ne može ponuditi mnogo gradova u svijetu. Strancima su posebno zanimljivi kulturno-historijski spomenici, prirodno okruženje Sarajeva, kao i mogućnosti bavljenjem aktivnim turizmom, odnosno blizina olimpijskih planina, vodopad Skakavac, Bijambare, Vrelo Bosne, ratni tunel…

Ljeti je kulturni i zabavni život Sarajeva bogat, jer dolazi vrijeme festivala. Najznačajniji je Sarajevo Film Festival te Baščaršijske noći, koje će podržati Turistička zajednica u skladu sa svojim mogućnostima, jer Sarajevu daju poseban ugođaj zanimljiv turistima. Dolazak svjetskih zvijezda na sarajevski crveni tepih postao je “normalna pojava”. Sve ovo SFF čini najvećim i trenutno najutjecajnijim festivalom u jugoistočnoj Evropi. Sad se kompanije takmiče ko će biti sponzor ovog događaja! Zašto ulažu? Znaju da SFF svake godine posjeti u prosjeku 100 hiljada ljudi i da će ih svake godine biti sve više.

Ljetna ponuda na planinama

Sve je više turista iz Kine, Južne Koreje, Amerike, Španije, skandinavskih zemalja koje privlači Sarajevo, dok je sve veći broj turističkih vodiča i web portala koji Sarajevo stavljaju u turističku ponudu. Šta se mora uraditi za bolju turističku ponudu da se Igman, Bjelašnica i Trebević posjećuju tokom cijele godine?

– Nismo imali turističkih sadržaja tokom ljeta na Bjelašnici i Igmanu. Trebević je sa ljetnom turističkom ponudom odskočio od spomenute dvije planine izgradnjom zabavnog parka i izgradnjom hotela, a ove godine trebamo završiti Trebevićku žičaru. Slične aktivnosti se poduzimaju i na Igmanu i Bjelašnici u što je uključen i seoski turizam – pojašnjava Muzur.

Rijetko koji grad u regionu se može pohvaliti turističkim potencijalom kao što to može Sarajevo, jer možemo da razvijamo zdravstveni, kulturni, vjerski, historijski, kongresni, gastronomski turizam. Međutim, to nije dovoljno da se turisti vraćaju. Hoće, ako im svake godine ponudite nešto novo.

– Globalna ekonomija i tehnološki napredak utječu na sve regione i sva mjesta. Takmiče se u znanjima i idejama, a oni koji posustanu u ovoj utrci rizikuju suočavanje sa stagnacijom i propadanjem. Nažalost, Sarajevo je odavno posustalo u ovoj utrci. Izostanak organizirane kvalitetne promocije Sarajeva u svijetu, pa nas posjećuju turisti gotovo isključivo po inerciji ili na osnovu individualnih promocija privatnih kompanija. Da bi se ovaj posao uradio na smislen način, potrebna je marketinška strategiju mjesta, sa preciznim ciljevima, ciljnim grupama, sa strategijom brendiranja i odgovarajućom strategijom distribucije i komunikacije.

Turističko brendiranje je jako važno, jer ima najodgovorniji zadatak da kreira svijest o određenom mjestu, da predstavljanjem identiteta i vrijednosti tog mjesta probudi želju da se to mjesto posjeti i iskusi.

Kanton Sarajevo je donošenjem zakona o turizmu i formiranjem Turističke zajednice pokazao  da je prepoznao turizam kao jedan od najvećih resursa. Učinit ćemo sve da se Sarajevo uključi u utrku sa vrhunskim svjetskim destinacijama – zaključuje Muzur.

Leave a comment

0/100