Bez obzira da li želite da naučite upravljati avionom ili samo letjeti njime i uživati u predivnim prizorima iz zraka i fenomenalnom osjećaju slobode, to možete uraditi u glavnom gradu BiH, u SBA školi letenja.
Grupa entuzijasta 2015. godine osnovala je školu za motorno letenje „Sport and Business Aviation“, koja je za nepune dvije godine ostvarila veliki uspjeh, a osnivači škole nisu ni sanjali da će imati ovoliko zainteresovanih pilota.
Vođa odjela za trening SBA škole letenja Irfan Habibović kaže da škola podrazumijeva teoretsku nastavu od devet predmeta i 135 časova i praktičnu obuku od minimalnih 45 sati letenja, od čega studenti sami moraju letjeti 12 sati. Pored višemjesečnih časova letenja avionima, jedrilicama i žirokopterima, ova škola nudi i kratke informativne letove, te jednodnevne „Pilot na dan“ programe za sve one koji samo žele da nakratko osjete sve čari ovog magičnog zanimanja punog adrenalina.
– Program ‘Pilot na dan’ je osmišljen tako da kandidat prođe sve ono što profesionalni pilot obavi u jednom danu. Mnogi to koriste kao poklon za rođendan dragim osobama – kaže Vedran Tuce, jedan od članova SBA škole.
Trenutno se u ovoj školi vrši obuka za avion i žirokopter, koji je na neki način hibrid aviona i helikoptera, a kapaciteti su, prema Tucetovim riječima, maksimalno popunjeni.
– Trenutno imamo deset kandidata na avionu i tri na žirokopteru i svake sedmice javljaju se novi zainteresovani – ističe Tuce.
Prema njegovim riječima, školu letenja pohađaju i oni koji žele da postanu profesionalni piloti, ali i oni kojima je ovo samo hobi.
– Ima i jednog i drugog, a imamo i žena i muškaraca. Nakon što završite našu školu, dobijate međunarodno priznatu licencu sa kojom možete voziti avion gdje god želite ukoliko ga imate, ali ne možete biti pilot na komercijalnim letovima, za to vam trebaju dodatne škole u inostranstvu. Ukoliko želite postati profesionalni pilot, ova škola je prvi korak ka tome – pojašnjava Tuce.
Iako mnogi smatraju da je nemoguće kupiti letjelicu jer se radi o luksuzu koji se ne može priuštiti, Tuce ipak tvrdi da to i nije baš tako.
– Kada uzmemo u obzir vozni park u Sarajevu, jedan ovakav avion košta kao prosječno vozilo na cesti. Avion dvosjed smo platili 8.000 eura – kaže Tuce, dodajući da je ovim avionom najduže putovao do Njemačke, mada članovi škole često njime putuju do hrvatskog primorja.
– Svaki let je najljepši, bez obzira gdje letite. Najveća čar ovoga posla jeste što nikada nemate dva ista leta – tvrdi ovaj zaljubljenik u avione, koji je inače profesor na Muzičkoj akademiji.