Sarajevo je jučer bilo regionalni centar FMCG industrije. Više od 500 učesnika, uglednih proizvođača, trgovaca, distributera, eminentnih domaćih i inostranih stručnjaka iz oblasti maloprodaje i marketinga, gostiju i novinara prisustvovalo je na 4. FMCG Summitu u Sarajevu.
Govorilo se o trenutnom stanju u industriji robe široke potrošnje, o novim perspektivama, inovacijama i rješenjima koja nude bolje prodajne rezultate, kao i o razvojnim potencijalima koji mogu potaknuti snažniji rast i bolju optimizaciju troškova poslovanja. Kakva je budućnosti retaila, koje su to nove potrebe kupaca, zašto trebamo obratiti više pažnje na vrijednosti brenda, promocije, kako unaprijediti optimizaciju procesa i digitalizaciju… bile su samo neke od tema FMCG Summita.
–Bez investicije u znanje teško možemo napredovati, a FMCG Summit je najbolje mjesto gdje ta znanja možemo usvojiti. Zato uspjeh ovog događaja isključivo zavisi od vas, odnosno od novih znanja koje smo usvojili, ali i podijelili. Moram reći da sam izuzetno ponosan na ovaj događaj, koji se održava u cijeloj regiji, a čiji je koncept izašao iz Sarajeva. Dobrodošli na 4. Sarajevo FMCG Summit – kazao je na otvaranju glavni i odgovorni urednik magazina InStore Rešid Muratović.
Key speaker Jean Jacques Vandenheede, viši analitičar maloprodajne industrije za AC Nielsen Europe iz Belgije, imao je čast otvoriti programski dio konferencije, a govorio je o temi „Velika promjena dolazi „Prodaja jedan na jedan“. Vandenheede je upoznao prisutne o prednostima digitalizacije u maloprodaji. Naveo je podatak da su se u SAD-u mnoge prodavnice hrane zatvorile u 2017. te da mali proizvođači imaju sve više opcija da dođu do kupaca direktno, na što se trebaju ugledati i naši proizvođači i trgovci.
–Dame i gospodo, probudite se! Budite aktivni, inovativni, kreativni ili ako budete čekali propustit ćete posljednji voz koji ste čekali na stanici. Pronađite najbolja rješenja za lanac snabdijevanja, jer ono što ste strategijom planirali prije 20-ak godina, neće vam pomoći da opstanete. Budite inovativni i kreativni i izađite iz okvira, jer samo tako imate šansi da uspijete – kazao je Vandenheede.
Koji sve trendovi utječu na FMCG brendove i kakve posljedice bi mogli imati u budućnosti, prezentirao nam je marketing konsultant i magistar ekonomskih nauka Darko Lukić, inače savjetnik mnogim vodećim kompanijama iz Srbije i regiona. Ovo je bilo izuzetno interesantno predavanje i veoma korisno za sve koji žele ostati uspješni u ovoj industriji.
Kako je moguće outsourcati prodaju na terenu, iz praktičnih iskustava pokazao nam je vlasnik i generalni direktor agencije „Promo.fil“ u Sloveniji i Hrvatskoj Patrik Zupančič, dok nam je osnivač firme „Logiko Consulting“ Antonio Zrilić kroz nekoliko primjera i metoda pokazao kako optimizirati portfolio proizvoda, te kakve su koristi od fokusiranja na proizvode koji donose najveći promet i dobit.
Veliko interesovanje stručne javnosti i novinara izazvalo je predavanje biznismena Emira Hrkovića iz „Atlantic Grupe“ koji ima više od 30 godina radnog iskustva na ruskom tržištu. Svjesni potencijala ruskog tržišta, te što to značiti za domaće privrednike, organizatori Sarajevo FMCG Summita, marketing agencija Altermedia i magazin InStore, posvetili su posebnu pažnju ovoj temi. Kolika je njena važnost, kako za privredu BiH, tako i za Rusiju, pokazuje i učešće ambasadora BiH u Rusiji Mustafe Mujezinovića i atašea za privredu Ambasade Rusije u BiH Ivana Janišina, koji su se pozdravnim govorima obratili prisutnima na samitu.
-Želio bih se zahvaliti organizatorima samita što su otvorili ovu temu. Naši odnosi sa Rusijom su jako dobri, ali nažalost naš trgovinski balans je pokriven sa svega 25%. Stoga, nešto moramo hitno uraditi po ovom pitanju, a ovaj samit je prvi korak ka tome. Ovim putem želim se zahvaliti gospodinu Ivanu Janišinu i Ambasadi Rusije što su se odazvali pozivu organizatora i samim tim podržali ovu inicijativu – rekao je Mujezinović.
-Želim iskazati iskrenu zahvalnost organizatorima na izuzetno uspješnoj organizaciji i pozivu. Drago što je tema samita Rusija. Naše tržište je veliko i otvoreno za sve, a prije svega za bh. kvalitetne proizvode. Ovaj samit je izuzetno dobra ideja da zajedničkim snagama počnemo saradnju. Pozivam sve bh. proizvođače da dođu u Rusiju, da pronađu poslovne partnere i krenu sa poslom. Mi ćemo im u tome pomoći koliko god budemo mogli. Želim vam puno uspjeha – kazao je Janišin.
Nakon pozdravnih govora na scenu je izašao Hrković koji je svoje predstavljanje počeo sa pjesmom „Sarajevo ljubavi moja“ zbog čeka je nagrađen velikim aplauzom od strane publike.
U prezentaciji smo se upoznali sa njegovih više od 30 godina iskustva rada na tržištima Rusije i nekadašnje Ruske federacije. Vidjeli smo i kako možemo koristiti infrastrukturu i znanje koje je izgradila Atlantic Grupa na tim tržištima. Bilo je to jedno izuzetno interesantno i korisno predavanje za sve koji žele biti još uspješniji van BiH.
Nakon toga održan je i mini panel koji je vodio Damir Petrinić čiji je zaključak da BiH ima odlične uvjete od strane Rusije za plasman svojih proizvoda.
-Mi smo jako dobro prihvaćeni u Rusiji. Kako bismo olakšali bh. proizvođačima, nudimo platformu koja će olakšati plasman proizvoda, koja će pomoći oko administrativnih problema i dječijih bolesti, ali vi morate napustiti svoju komfor zonu i krenuti u osvajanje – rekao je Hrković.
Drugi key spiker, maloprodajni futurolog iz Velike Britanije Matthew Brown poveo nas je na globalno putovanje na kojem nam je pokazao kako se svjetski trgovci i FMCG industrija prilagođavaju novim trendovima i inoviraju svoje usluge. Maloprodaja se veoma brzo mijenja i tehnologija nudi kupcima nova rješenja koja su osobnija nego ikad. Prodavnice postaju mjesta druženja, a ne samo mjesta gdje se obavlja kupovina i stoga se nude nove vrste rješenja koja mijenjaju koncept prikladan da odgovara našim promjenjivim očekivanjima kao kupaca.
– Trgovine više nisu samo mjesta gdje mogu kupiti neki proizvodi, one sve više postaju mjesta u kojima potrošači razvijaju prodajno iskustvo. Ukoliko želite da uhvatite korak sa ostalim zemljama, onda morate da putujete po svijetu i da posmatrate šta se dešava. Izlazak van granica zemlje i posmatranje stvarnog svijeta trgovine u najboljim trgovačkim gradovima u svijetu je kao gledanje u staklenu kuglu. Ti trendovi će doći i kod vas, čak i brže nego što mislite – rekao je Brown.
“Kako graditi bolje brendove uz pomoć prstiju i LEGO SERIOUS PLAY kockica”, bila je prezentacija Ismira Omeragića iz Valicona koji nam je pokazao zašto Lego kockice nisu jedino rezervisane za djecu koja se igraju, već da je LEGO SERIOUS PLAY vrlo ozbiljna igra koju su sa velikim uspjehom koristile velike globalne korporacije i organizacije, poput NASA, Google, Coca-Cola, Unilever i sl.
I na kraju je bilo veliko finale! »State of the FMCG« ili „Veliki pregled stanja i izazova FMCG-a u BiH i regionu“ naziv je panela na kojem su sudjelovala najveća imena FMCG industrije u BiH i regionu, Damir Šlosel (dm drogerie markt), Petar Ćorluka (Violeta), Ermin Šabanović (Henkel, Hrvatska), Edin Ibrahimović (Bingo Tuzla). Naglasak diskusije je bio na izazovima poslovanja u BiH, širenja na inostrana tržišta, koje su najbolje međunarodne prakse i kamo treba FMCG u BiH da se razvija, gdje smo i kako dalje, da bi uspjeli iskoristiti sve promjene o kojima je bilo riječ na FMCG Summitu…
Bio je ovo dobar dan, kako za proizvođače, trgovce i distributere, tako i za organizatore FMCG Summita koji iz godine u godinu povećavaju svoj utjecaj na domaću i regionalnu FMCG industriju. FMCG Summit sada se svrstava u obavezni stručni događaj koji u prosjeku posjeti oko 500 sudionika iz BiH i regije, kao i veliki broj medijskih kuća.