Monetize Ad, sarajevska agencija za digitalni marketing, jedna je od najuspješnijih u BiH i regionu. O tome govori i rast prihoda od 500 posto u prošloj godini u odnosu na 2019. Za lidersku poziciju Monetize Ad izborila se inovativnim pristupom, kreiranjem ambijenta za upošljavanje mladih ljudi, predanim radom, te konstantnim sticanjem iskustva iz oblasti digitalnog marketinga.
O svojim počecima, razvoju i planovima u intervjuu za magazin Visit BiH govori Ajdin Brković, osnivač i direktor agencije Monetize Ad.
Možete li nam za početak objasniti šta je Monetize Ad?
-To je, prije svega jedna, velika porodica. Porodica dugogodišnjih prijatelja koji su 2017. godine došli na ideju da svoja znanja i iskustva u marketingu i softveru nazovu jednim imenom – Monetize AD koji je vremenom otvarao i nove djelatnosti gdje smo svojom ekspertizom softvera i marketinga pratili razvijanje kompanije. Tako smo dobili i nove ogranke kao što je call centar i razni proizvodi. Širili smo ih na razna tržišta, prateći ih marketingom i softverom. Monetize AD je kompanija koja pomaže medijima da maksimiziraju svoje prhode od marketinga na način da proizvodimo i kreiramo softvere i platforme koje u sebi imaju tracking analize i kompletan sistem analitike. Trudimo se da pravimo tehnička rješenja koja još nisu viđena i zastupljena u regionu. Zapravo, donosimo sve ono što je aktuelno i popularno u svijetu.
Kada ste počeli s radom i koliko imate zaposlenih?
-Neformalno, moj partner i ja smo počeli prije deset godina. Naš rad je tada bio zasnovan na privatnom radu na stranim tržištima i za strane kompanije. Formalno, Monetize AD je u BiH osnovan u martu 2017. godine. Trenutno u BiH imamo 170 uposlenih, a u grupaciji koja posluje u svim zemljama regiona imamo više od 200 uposlenih.
Koliko je širok spektar usluga koje pružate klijentima i možete li izdvojiti neke proizvode, odnosno usluge koje su vam najznačajnije?
-Monetize AD nema klijenata u vidu kompanija, odnosno mi ne prodajemo marketing ili softverske usluge. Naš najbolji proizvod je marketing i volim reći da ljudi koji znaju šta je marketing ne trebaju ga prodavati drugim kompanijama, već napraviti svoje proizvode i distribuirati ih online. Nemamo klijente poput banaka, osiguravajućih kuća… Naši klijenti su naši softveri.
Impresivan je vaš rast prihoda od 500 posto u prošloj godini. Možete li nam reći nešto više o vašim poslovnim rezultatima?
-Tako je. Ono što je u javnosti najviše zapaženo je rast od 500 posto s 2019. na 2020. godinu u prometu. Imali smo promet od dva miliona u 2019, a 20 miliona u prošloj godini. Ja to ne bih izdvojio kao naš jedini uspjeh. Naš najveći rezultat je zapošljavanje mladih ljudi, strateško kreiranje dugoročnih radnih pozicija koje će trajati i poslije nas. Kreiramo radna mjesta po svim pravilima, softverima, adekvatnim osobljem i u budućnosti, kada nas ne bude tu, kompanija će nastaviti poslovni rast i uspjeh. To je jedan od naših najvećih uspjeha, pored širenja usluga i djelatnosti.
Poslujete i van granica BiH. Koje su to zemlje i koja je vaša pozicija na regionalnom tržištu?
-Monetize AD ima nekoliko različitih poslovanja unutar grupacije, a u mnogim je lider i nema konkurenciju na tržištu. Svi ostali su u nekom pokušaju da kopiraju naš put. Što se tiče tržišta izvan BiH, prisutni smo u svim državama regiona (Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija, Kosovo, Albanija i Sjeverna Makedonija) gdje imamo svoje kompanije i imamo tendenciju širenja na Evropu (Španija, Italija, Rumunija, Poljska, Češke, Mađarske i Turske).
Rekli ste da je vaš najveći uspjeh i kapital stvaranje ambijenta za upošljavanje mladih ljudi. Je li to ustvari i recept za uspjeh u biznisu?
-To je ustvari naš najveći ponos. Napravili smo ambijent za upošljavanje mladih ljudi, gdje imamo naš kadar koji ih obučava. Imamo izuzetno pozitivne brojeve u smislu obuke mladih i ono što je bitno, izuzetno mali odliv tih kadrova. Naši uposlenici su prezadovoljni.
Koliko je digitalni marketing zastupljen i razvijen u BiH?
-Koliko god da imamo digitalnih agencija u BiH, moram reći da uopće nije razvijen. Sve dok agencije rade marketing i prodaju ga drugim kompanijama, znači da nisu dorasle ovom poslu i da imaju svoje proizvode na tržištu. U zadnje vrijeme primjetili smo trend rasta sličnih kompanija koji žele kopirati naš put do uspjeha, ali zasad ne postoji nijedan pravi konkurent. To znači da još rade neuspješno, ali im želimo svu sreću.
Kakvi su Vam planovi za naredni period?
-Planovi su da nastavimo sve započeto, kao i širenje našeg kadra i broja zemalja u kojim poslujemo. Naravno, moramo misliti i na asortiman naših proizvoda, softvera i usluga.