Prostor oko Velepekare Klas mirisao je na svježi hljeb i peciva. Na ulicama Sarajeva nije bilo nikog, a jutarnju tišinu narušavali su vjetar, zvuk motora i poneki povik. U Velepekari vršile su se posljednje pripreme za distribuciju hljeba. Vrijedni radnici ustali su rano, prije 3.00 sata u zoru, kako bi proizvode Klasa napravili i distribuirali na police prodavnica i krajnjih kupaca.
Oko 4.30 sati našli smo se s dostavljačem Alminom Pljakićem i dogovorili mjesta koja ćemo obići s njim. Željeli smo vidjeti kako izgleda jedno radno jutro s dostavljačem Klasovih proizvoda. Krenuli smo oko 5.30 sati prema Visokom i Kaknju. Ulice su još bile prazne, tek poneki prolaznik žurio je na posao.
Vrhunski kvalitet
-Ne smije se kasniti. Prodavnice se otvaraju rano i ljudi dolaze kupiti naše hljebove dok su još topli i svježi – kaže nam Pljakić dok istovara prve proizvode ispred prodavnice na ulazu u Visoko.
Pljakić radi u Klasu već dvije godine i posao obavlja više nego rutinski. Nakon desetak prodavnica i supermarketa u Visokom, krenuli smo prema Kaknju. Jutro je bilo prekrasno, a sunčeve zrake već su obasjale krovove kuća.
-Klas je vrlo snažan brend. Kupci su zaista prezadovoljni kvalitetom hljeba i peciva. Dešava mi se ponekad da ljudi čekaju ispred prodavnice da ja dovezem hljeb, jer žele kupiti vruće proizvode – ističe Pljakić.
-Imaš li onih „skockanih“ hljebova? Odlični su – pita čovjek koji je ulazio u jedan kakanjski market u koji je Almin upravo isporučivao proizvode.
Nakon obilaska 20-ak prodavnica u Visokom i Kaknju, Almin se vraća u Sarajevo miran jer zna da će kupci uživati u proizvodima koje je i tog jutra isporučio.
„Skockani“ hljebovi su novi proizvodi Klasa. Riječ je o šest već poznatih okusa, ali u novom izdanju, i dostupni su u cijeloj BiH.
-Užurban način života donosi i nove trendove u pekarstvu. Naša ideja bila je da sve pakovane, rezane hljebove Klasa iz vekne transformiramo u novi, „skockani“ oblik, produžimo rok trajanja na 30 dana i radimo nacionalnu distribuciju – kaže nam Muhamed Abazović, direktor proizvodnju Klasa.
Prema njegovim riječima, ove hljebove dobili su pažljivim odabirom sirovina, stogo kontroliranim uvjetima proizvodnje, te inovativnim procesom pasterizacije, odnosno toplinskom obradom gotovog proizvoda čime uništavaju vegetativne oblike mikroorganizama koji dolaze putem zraka.
Dio tradicije
-Distribucija „skockanih“ hljebova prvo se radila samo u Sarajevu i jedan dio u Hercegovačko-neretvanskog kantona. Kada smo vidjeli da je interes zaista veliki, početkom februara ove godine počeli smo raditi distribuciju u cijeloj BiH – kaže Abazović i dodaje da je plan u ovoj godini distribuirati „skockane“ u svako domaćinstvo u BiH, a kasnije i krenuti u izvoz.
Zijad Hamzić, poslovođa na odjelu hljeba i peciva u Velepekari Klas, jedan je od najstarijih radnika. U Klas je došao na praksu davne 1983. godine, a dvije godine kasnije dobio je i zaposlenje.
-Veliko je zadovoljstvo ovdje raditi. Došao sam kao dijete, zasnovao porodicu. Moja supruga je radila u Klasu, dobili smo dvoje predivne djece i sve u životu što sam postigao, postigao sam sa svojim Klasom – kaže Hamzić.
Naglašava da su „skockani“ hljebovi bili velika nepoznanica za sve, da je puno truda i ljubavi uloženo, te da su dobili vrhunski kvalitet.
-Tržište je dalo svoju ocjenu. Reakcije su izuzetne i tu nećemo stati, jer kvalitet je najbitniji – poručio je Hamzić ponosno ističući da je Klas dio njegove porodice.
Šest je vrsta „skockanog“ hljeba. „Skandinavac“ karakterizira nizak udio glutena, „Zlatni“ je kombiniran s kukuruznim brašnom, „Londonac“ ima povećan broj vlakana, „Sarajevski“, „Visokoproteinski“, te „Bosanski“ hljeb.