Iako je Mokka jedan od dva modela koje Opel ima u ponudi B-SUV segmenta, ona se drastično razlikuje od Crosslanda kojeg smo već imali priliku testirati.
Opel sa Crosslandom cilja na kupce s manjim budžetom kojima nisu bitne funkcionalnosti kao što je pogon na sve točkove, ali žele praktičnost i poziciju sjedenja u vožnji koju pružaju SUV-ovi, dok je Mokka za ljude koji uživaju u vožnji i vole personalizaciju.
S obzirom na “čist papir” s kojim su dizajneri počeli, imali su priliku poboljšati dosadašnju, već uspješnu formulu, koja je Mokku činila globalnim uspjehom za Opel s više od milion proizvedenih primjeraka. Nova Mokka je dizajnirana na potpuno novoj platformi koja je dala slobodu dizajnerima da se posvete svakom aspektu dizajna i dinamičnosti, u što smo se imali i priliku uvjeriti na još jednoj Opel prezentaciji, ovaj put na prelijepoj planini Jahorini.
Inspirisani izgledom Mante, Opel je propratio trendove retro dizajna koji su aktuelni u autoindustriji, pa je nova Mokka oblikovana agresivnim linijama koje je čine pravim osvježenjem na našim cestama. Prednji dio krasi skoro vertikalnan OPEL VIZOR i standardna LED svjetla, dok zadnji kraj više podsjeća izgledom na nekog hot-hatcha nego na SUV-a.
Digitalizacija funkcija
Osim suptilnih detalja kao što su hromirani nastavci na auspuhu i funkcionalni otvori na prednjem braniku, bogatim mogućnostima personalizacije svaki kupac može svojoj Mokki dati unikatan izgled. Aluminijski naplatci su dostupni u nekoliko oblika i svaki od njih u više boja, a krov, poklopac motornog prostora i lajsne oko prozora je moguće konfigurirati neovisno od boje auta. Testni model je bio u veoma elegantnoj kombinaciji bijele, crne i crvene boje koja nam se jako dopala.
Vanjske dimenzije su nešto kompaktnije nego što su bile kod prošlog modela sa 124 mm kraćom karoserijom, dok je širina veća za 10 mm. Nove dimenzije su dovele do toga da su točkovi bliži krajevima automobila što mu daje robusniji izgled i bolju upravljivost u uskim prostorima.
Unutrašnjost je doživjela potpuni vizuelni i digitalni “detox” u odnosu na starije modele uvođenjem digitalne instrument table i touch-screen multimedia ekrana čiji su izgledi pažljivo osmišljeni da budu što intuitivniji kako bi se fokus vozača što više zadržao na samu vožnju. Digitalizacijom mnogih funkcionalnosti se smanjio broj prekidača u kabini, ali su zadržane tradicionalne kontrole klimatizacije i osnovnih funkcija u vožnji oko poluge mjenjača.
Sam prostor oko poluge mjenjača je također pojednostavljen pa je tu smješten i bežični punjač za mobilne uređaje dovoljne površine da na njega mogu stati i najveći mobiteli trenutno u prodaji. Osim bežičnog punjača, u kabini se nalazi dovoljno USB utičnica za sve putnike pa se niko ne bi trebao osjećati izostavljenim. Sjedišta i svi materijali su konstruirani od kvalitetnih materijala ugodnih na dodir, osim plastika ispod nivoa sjedišta, što je i za očekivati za ovu klasu vozila. Sve dodirne tačke su čvrste, a taktičkim pozicioniranjem zvučne izolacije i korištenjem najsavremenijih tehnika dizajniranja, poboljšana je akustična izolacija kabine i suzbijanje buke na cest. Tome doprinosi i koificijent otpora zraka koji je niži za čak do 16 posto pri brzini od 130km/h.
S obzirom da se radi o novoj platformi, implementacija najsavremenijih sigurnosnih sistema se podrazumijevala, ali je Opel išao i par koraka dalje da bi se osigurali da tokom produkcijskog vijeka ova platforma ne zaostane za konkurencijom. Implementacijom “Autobahn proof” tehnika tokom dizajniranja ovjes je balansiran, udoban i siguran pri svim brzinam, a da bi se osiguralo efikasno i sigurno zaustavljanje, tu su i standardne disk kočnice na sva četiri točka.
Tri pogona
Osim sigurnije karoserije i ovjesa, dostupno je i 16 naprednih sistema za pomoć vozaču kao što su adaptivni tempomat sa stop/go funkcijom, napredni sistem za pozicioniranje u traci, sistem upozoravanja na umor, sistem prepoznavanja znakova… Dobra rasvjeta je bitna za sigurnost pa je svaka Mokka opremljena sa LED svjetlima i opcionalnim “Intellilux LED matrix” sistemom koji aktivno prati saobraćaj i prilagođava se da bi osvjetlio što veću površinu bez ometanja ostalih učesnika u saobraćaju.
Uz novu Mokku dolazi i novi repertoar pogonskih agregata, uključujući i potpuno električni model koji je, nažalost, namijenjen za druga tržišta koja imaju uspostavljenu infrastrukturu za ovakvu vrstu pogona vozila. Bez obzira na to, u ponudi se nalaze dva odlična benzinska i jedan dizelski agregat u kombinacijama sa šestostepenim manuelnim mjenjačem ili automatskim s osam brzina. Benzinski agregati dolaze sa 1,2L zapremine s potrošnjom od 4,6-4,9L/100km (zavisno od mjenjača), dok 1,5L dizelaš ostvaruje kombinovanu potrošnju od 3,8L/100km.
Testni model je bio opremljen trocilindričnim benzincem koji se pokazao izuzetno startnim, a performanse su bile adekvatne i kod međuubrzavanja. Automatski mjenjač sa osam kratkih brzina mu definitivno dobro pristaje. S lakoćom nađe stepen prijenosa u kojem omogući motoru da radi na optimalnim obrtajima da bi ostvario maksimalnu ekonomičnost ili snagu, zavisno od potrebe. Iako se radi o malom trocilindričnom motoru, proizvodi jako lijepu notu tokom ubrzavanja i zvuči posebno “sočno” upravo zbog tog cilindra manje.
Cijene na bh. tržištu
Sve u svemu, nemam dovoljno prostora da opišemo sve ono što nudi nova Mokka, pa ćete se morati sami uvjeriti. A ako planirate kupovinu automobila, svakako uzmite u obzir i Mokku. Cijena na bh. tržištu za Mokku s motorom 1,2 XHL, 74 kW (100 KS) Start/Stop kreće se od 33.895 KM.