Trendovi u digitalnom marketingu za uspješno poslovanje i zauzimanje pozicije na online tržištu

Tokom posljednjih nekoliko godina svijet se sve više okrenuo ka digitalnim načinima komunikacije i oglašavanja, a protekla 2020. bila je godina kada je digitalni sistem stekao mnogo novih korisnika, čineći digitalno oglašavanje možda jednim od najučinkovitijih medija za dosezanje ljudi zaključanih u svojim kućama zbog karantina i pandemija COVID-19, sve više ljudi provodilo je vrijeme uz ekrane svojih mobitela, tableta, desktopa…

Bila je to izuzetno zanimljiva godina za digitalne marketinške stručnjake jer je “lockdown” na cijeloj planeti potaknuo proširenu stvarnost, mobilni marketing, digitalnu animaciju, video sadržaj, glasovno pretraživanje i marketing influencere…

Činjenica je da su se potrošači otvorili za eksperimentisanje sa digitalnim formatima, trgovanje sa lojalnošću robnoj marki zbog dostupnosti dionica i marketing performansi. Digitalni marketing je na kraju postao dominantan medij jer su trgovci usmjeravali novac od OOH-a, štampe i marketinga događaja na virtualne platforme.

Iako smo vidjeli da je digitalni marketing u centru pažnje, usporavanje privrede i nesigurnost uticali su na raspoloženje tržišta i naravno, na industriju. Međutim, tokom kompletnog nestabilnog razdoblja industrija je pokušala izbaciti neučinkovitost kako bi se učinila produktivnijom.

Svojevremeno su umjetna inteligencija, marketing na temelju podataka i optimizacija glasovnih pretraživača (VSEO) bili ambiciozni koncepti koji su mnogi smatrali smješnim i nerealnim kanalima za oglašavanje. Danas su ovi inovativni trendovi digitalnog marketinga među glavnim prioritetima većine vlasnika kompanija u 2021. godini.

A zašto ne bi bili? Napokon, ako vaša kompanija namjerava ostati konkurentna u današnjem internetskom okruženju, morate se prilagoditi promjenama u digitalnom marketingu koje se brzo razvijaju.

-Svaka je kompanija žrtva digitalnog darvinizma, evolucije potrošačkog ponašanja kada se društvo i tehnologija razvijaju brže od mogućnosti njihovog iskorištavanja. Digitalni darvinizam ne diskriminira. Svako je poslovanje ugroženo – kazao je Brian Solis, svjetski priznat nezavisni digitalni analitičar.

Stoga, nemojte griješiti, kompanije trebaju biti svjesne da živimo u vremenu kada se tehnološki marketing brzo kreće, a interese i ponašanja potrošača teško je predvidjeti. Trgovci više ne mogu zabiti glavu u pijesak i nadati se da će stare metode raditi zauvijek.

U nastavku ćemo vam otkriti nekoliko trendova digitalnog marketinga za 2021. godinu koji će pomoći vašem poslu ne samo da opstane, već i kako napreduje u ovo doba inovacija.

Google oglašavanje

Brojne kompanije sve više prepoznaju značaj i ulogu google oglašavanja kao i inovacija kojim nas google sve češće iznenađuje. Google kampanje najčešće se dijele u dva segmenta, tzv. pretraživačku i display kampanju. Činjenica je da mnoge firme zavise od online prodaje ili se trude predstaviti svoje proizvode i usluge na internetu.

Upravo zbog toga  mnogi kreiraju pretraživačke kampanje na način kada vas zanima određeni proizvod  i kada pretražujete performanse ili iskustva za isti, da baš njihov proizvod ili usluga bude među prvima na googleu. Osim toga, primjetan je sve veći broj display kampanja, odnosno standardnih bannera koje će se prikazivati na brojnim sajtovima i aplikacijama.

Velika prednost ovog načina oglašavanja je što jasno možete odrediti područje, odnosno teritoriju na kojoj želite da se vaš oglas prikazuje, tačnije osobama koje su nastanjene ili posjećuju područje koje želite targetirati prilikom podešavanja google kampanje. Još jedna od prednosti je što vaš budžet za oglašavanje možete trošiti isključivo na one osobe koje smatrate vama interesantnim, odnosno one koji su potencijalni kupci vašeg proizvoda, pa tako je prilikom kreiranja kampanje moguće podesiti interese potrošača, polove, starost, zanimanja, prosječni mjesečni lični budžet korisnika, itd…

Mnogi digital marketing menadžeri prilikom kreiranja google kampanja sve šećše koriste opciju “Remarketinga”. Naime, riječ je o tzv. praćenju onih korisnika koji su već posjetili sajt kompanije koju promoviramo. Google oglašavanje nudi nam mogućnost da prikazujemo oglase isključivo korisnicima koji su posjetili naš sajt u proteklom periodu i na taj način ih potičemo na kupovinu našeg proizvoda.

SEO Optimizacija

Još jedan od sjajnih načina privlačenja novih kupaca ili korisnika usluga svakako je sve popularniji SEO. Naime, već smo spominjali da vaša kompanija ili proizvod može biti prva u google pretragama uz pomoć google oglašavanja, ali kada kampanja završi, ponovo se vraćate na staru poziciju daleko od prvih u pretraživaču, što znači da dok plaćate, google će vas držati u vrhu, kada kampanja završi, neko drugi će zauzeti vaše mjesto.

Da bi konstantno bili u vrhu google pretraga bez konstantnog plaćanja, SEO optimizacija vašeg sajta odlično je rješenje. Naravno, SEO nije besplatan i potrebno je mnogo rada na vašem sajtu, ali kada jednom organski sajt vaše kompanije dostigne željenu poziciju u pretragama, uz pravilno i redovno održavanje, vaš sajt će uvijek biti među prvim na pretragama za usluge koje nudite.

Prednost SEO optimizacije svakako je i u tome što na osnovu prirodnog, odnosno organskog prikupljanja posjete imate mnogo lakše i bolje predispozicije za kreiranje google kampanje koju eventualno želite plasirati, obzirom da već raspolažete sa respektabilnim brojem posjeta i korisnika kojim ćete plasirati vaše oglase, na način da znate kako su se već interesovali za ono što vi nudite.

Praćenje digitalnih trendova za brojne kompanije u budućnosti neophodno je da bi nametnuli proizvode ili usluge koje nudite u vremenu kada je veliki broj ljudi širom svijeta online.

Influencer marketing

Influencer marketing je vrsta marketinga od usta do usta koji se fokusira na korištenje marketinga uz pomoć popularnih osoba, kako bi osnažili poruku svoje marke na širem tržištu. Influenseri mogu biti dobro poznate osobe, ali češće su to osobe s Instagrama ili YouTubea s velikom nišom koje mogu pomoći u širenju informacija o vašem poslu ili proizvodu putem svojih društvenih kanala.

Ankete u protekloj godini su pokazale da 63% potrošača puno više vjeruje mišljenjima uticajnih osoba o proizvodima nego onome što marke govore o sebi, dok je 58% ljudi kupilo novi proizvod u posljednjih šest mjeseci zbog preporuke influencera.

Facebook i Instagram oglašavanje

Bok uz google oglašavanju svakako stoji facebook i Instagram oglašavanje, pa slobodno možemo reći da je danas prilikom kreiranja marketing strategije, jedno bez drugog skoro nezamislivo te ćemo najčešće koristiti oba kanala oglašavanja.

Facebook je proteklih godina postao itekako ozbiljan igrač kada govorimo o digitalnom oglašavanju. Brojne kompanije danas svoje usluge i proizvode nude upravo putem facebooka, a baš kao i kod google oglašavanja, imamo mogućnost prikupljati podatke o interesu nama potencijalnih osoba, označiti osobe koje su bile na našoj web ili facebook stranici te plasirati oglase isključivo njima. Jedna od prednosti facebook oglašavanja svakako je i ta kada na facebooku podesimo kampanju, ista će se prikazivati i putem instagrama.

Facebook nam također omogućava da plasiramo svoj video, ali i da se naša reklama prikazuje osim u traci sa novostima i u messsengeru, video novostima, storyima, video zapisima, itd…

Svakako, ukoliko planirate ozbiljnu strategiju digitalnog oglašavanja u 2021. godini, ni slučajno nemojte zanemariti prednosti koje vam nude facebook i Instagram.

Video marketing

Koliko je bitna web stranica, toliko je važan i video marketing. Video marketing je jedan od najvažnijih marketinških trendova, a procjene su da će u narednih pet do deset godina biti jedan od glavnih kanala komununacije kada je riječ o digitalnom marketingu. To itekako pokazuje kolika je bitnost uključivanja videozapisa u vašu stretegiju digitalnog marketinga u 2021. godini.

Prema istraživanjima, 72% kompanija kazalo je da je videozapis poboljšao stopu konverzije, dok je 52% potrošača istaklo da ih gledanje videozapisa proizvoda čini sigurnijima prilikom donošenja odluka o kupovini.

I nemojte misliti da je riječ samo o video zapisima na Youtubeu. Puno je načina da potaknete veći angažman vašeg video marketinga, jer možete napraviti video post ili pokrenuti prijenos uživo na Facebooku, Instagramu ili LinkedInu.

Jedan od problema s kojima su se trgovci suočili posljednjih godina je sve veći prelazak na mobilne uređaje. Te prodajne stranice dugog formata kao i e mail adrese iz prošlosti brzo nestaju jer ih je jednostavno preteško čitati na malim mobilnim ekranima. Međutim, video može predstaviti iste informacije u formatu koji savršeno radi bez obzira na uređaj.

Komentari