Skip to content Skip to footer

Sarajevo piše najljepšu turističku priču

Turistička zajednica Kantona Sarajevo bilježi rast dolazaka, prihoda i međunarodnih priznanja. U 2025. godini zabilježeno je 8,4 posto dolazaka više nego u 2024. godini, dok je broj ostvarenih noćenja veći za 14,3 posto.

Milionito noćenje zabilježeno je već u julu, što je mjesec ranije u odnosu na godinu ranije. Tome su doprinijele brojne promocije bh. prijestolnice na prestižnim događajima u svijetu, na kojim Turistička zajednica Kantona Sarajevo redovno učestvuje, ali i kroz subvenciju aviosaobraćaja s rekordnih četiri miliona KM, čime su uvedene direktne aviolinije prema 39 međunarodnih destinacija.

Kroz istraživanje koje je provedeno među 1.500 stranih turista, potvrđeno je da čak 95 posto smatra direktne letove ključnim faktorom pri odabiru destinacije.

Pun pogodak

Najveći broj turista dolazi iz zemalja s kojima Sarajevo ima direktne avionske linije i gdje je evidentan stabilan rast dolazaka (Turska, Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Italija, UAE). Istovremeno, bilježi se rast interesovanja i s tržišta na kojima su nedavno uvedene direktne linije (Belgija, Švedska, Danska, Poljska), ali i s tržišta bez postojeće direktne avio povezanosti (Sjedinjene Američke Države, Kina, Nizozemska), što ukazuje na potencijal za daljnje širenje mreže letova.

-Podaci istraživanja potvrđuju da je Program poticaja razvoja turizma i avio saobraćaja strateški opravdan. On ne samo da doprinosi rastu turističkog prometa, već jača međunarodni imidž, diversificira tržište i osnažuje razvoj novih segmenata ponude, a Sarajevo se pozicionira kao dinamična i konkurentna destinacija dostupna svima, a jedinstvena po autentičnom spoju kultura i različitosti. Dobro nam došli – kaže Haris Fazlagić, predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo.

S ciljem promocije turističke ponude Sarajeva, Turistička zajednica Kantona Sarajevo u saradnji sa videoprodukcijskom kućom Gotiva kreirala je turistički video spot “Visit Sarajevo: Where Cultures Embrace” (“Posjetite Sarajevo: Gdje se kulture spajaju u zagrljaj”), koji je premijerno predstavljen u Vijećnici 6. aprila – na Dan Grada Sarajeva.

I pokazao se kao pun pogodak, jer video je u kratkom periodu osvojio tri značajne nagrade na festivalima turističkog filma – drugo mjesto na Terres Travel Festival – Films Creativity u Španiji, koji je dio globalne CIFFT mreže najkvalitetnijih turističkih filmova na svijetu, u kategoriji Turistička destinacija – grad, zatim drugo mjesto na ART&TUR – International Tourism Film Festival u Portugalu, također kao dio CIFFT mreže, u istoj kategoriji, i Grand Prix nagradu publike na TEF festivalu turističkog i etno film na Krku u Hrvatskoj.

Tri nagrade

Festival u Španiji okupio je više od 200 filmova iz 50 zemalja, a naš grad se našao rame uz rame s globalnim destinacijama. Video “Visit Sarajevo: Where cultures embrace” bio je među najboljim promotivnim videima i u konkurenciji od 243 filma, u kategoriji više od 40 zemalja – turističkih destinacija na prestižnom ART&TUR Festivalu u Portugalu. Ovi međunarodni uspjesi potvrđuju kvalitet i autentičnost vizije Sarajeva kao destinacije u kojoj se susreću različite kulture, bogata historija i gostoprimstvo. Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo osvojili Grand Prix nagradu publike na TEF festivalu turističkog i etno filma – istakao je Fazlagić.

Posebnu vrijednost ovoj nagradi daje činjenica da dolazi upravo od publike – gledatelja koji su osjetili emociju, snagu poruke i ljepotu Sarajeva ispričanu kroz naš promotivni video.

-To je za nas potvrda da priča o gradu u kojem se susreću kulture, historija i ljudska toplina dopire do srca ljudi, bez obzira odakle dolaze. Ova nagrada još jednom potvrđuje koliko Sarajevo inspirira i ostavlja snažan utisak širom svijeta – ističe Fazlagić.

Video “Visit Sarajevo: Where Cultures Embrace” prikazuje brojne atrakcije i prirodne i kulturno-historijske znamenitosti na vrlo originalan način, pokazuju da je Sarajevo s razlogom najbolja destinacija na svijetu za posjetiti u 2025. godini.

Tim svjetskih stručnjaka, koji su predvodili nagrađivani bh. reditelj Muris Beglerović i producent Đani Hasečić, te direktori fotografije Nicolas Libersalle (Francuska) i Andro Kajzer (Slovenija), zaslužan je za realizaciju ovog video spota čiji kadrovi ostavljaju bez daha. Muzika za spot je namjenski rađena, a autor je kompozitor Ashar Kurtović.