Skip to content Skip to footer

Sabit Subašić, ambasador BiH u Indiji: Sarajevo Business Forum je brend

Sabit Subašić, ambsadaor BiH u Indiji, na ovogodišnji Sarajevo Business Forum dovodi delegaciju indijskih biznismena koji su veoma zainteresirani za investiranje u našu zemlju.

On kaže da je Indija zemlja s neograničenim potencijalima, velikim brojem bogatih poslovnih ljudi koji traže nove države i područja za investiranje, ali i turističke destinacije.

Ambasadore Subašiću, Sarajevo Business Forum je idealna prilika da se investitorima iz cijelog svijeta predstave projekti vrijedni nekoliko milijardi dolara. Ove godine na SBF dolaze potencijalni investitori iz Indije. Kakvo je mišljenje Indijaca o SBF-u?

– Prije svega želim kazati da je Sarajevo Business Forum jedinstven brend, prepoznatljiv u regionu, ali i šire. Želim čestitati ljudima koji su ga pokrenuli i razvili, jer se radi jedinstvenom regionalnom, prije svega, ekonomskom okupljanju. SBF donosi Bosni i Hercegovini dosta pozitivnog ne samo u oblasti ekonomije nego i mnogo šire, u ukupnom promoviranju države. Ako imate viziju, kreaciju i energiju, ako puno radite, onda u BiH možete postići velike uspjehe, SBF je jedinstven primjer koji to potvrđuje.
Indija je zemlja sa snažnom ekonomijom, ogromnim brojem brojem biznisa i potencijala, te intenzivnim ekonomskim rastom.
Već postoje značajni ljudi u Indiji koji prepoznaju SBF kao važnu regionalnu investicijsku konferenciju. Naš zadatak, zadatak Ambasade BiH u Indiji je da biznismene u ovoj zemlji što bolje upoznamo s Forumom i mi to radimo vrlo intezivno. Pristupili smo različitim privrednim komorama u Indiji koje su dobili zadatak da kod svojih članova promoviraju Sarajevo Business Forum. Imamo i podršku Ministarstva vanjskih poslova Indije koje je zadužilo dvije najveće komore da što konkretnije sarađuju na toj promociji.

U BiH je doputovala jedna delegacija indijskih biznismena. Kakvi su njihovi utisci ove posjete?

– Ja sam i ranije dovodio privrednu delegaciju Indije na Forum. Ovih dana imamo jednu veću grupu uglednih poslovnih ljudi iz drzave Maharashtra, a predvodi je g Suhas Mantri, počasni kozul BiH za države Maharastra i Goa. Delegaciju čine visokorangirani biznismeni koji imaju poslove i fabrike širom svijeta. Oni su iz različitih biznisa, recimo informacionih tehnologija, oblasti u kojoj je Indija, kao što je poznato, lider u svijetu. Da potcrtam da, naprimjer, Indijci vode, najveće svjetske kompanije iz IT sektora kao što je Google i druge… Delegacija je već posjetila neke lokacije u BiH, oduševljeni su ljepotom, gostoprimstvom, ali vide i mogućnost za poslovnu saradnju.
Poznato je da BiH ima nekoliko vrlo respektabilnih kompanija u IT sektoru i to može biti velika šansa za nas. Nastojimo da u BiH dovedemo jedan indijski IT univerzitet, jer računamo da bi to bilo od obostranog interesa. Također, tu su i ljudi iz građevinarstva, hotelijerstva i jedan od njih je zainteresiran za gradnju hotela u BiH. Zatim iz tekstila, farmaceutike…. Imali su već kontakte s nekim važnim ljudima u BiH u različitim oblastima i očekujemo dobre rezultate tih sastanaka.
Ovo je, međutim, prethodnica, nadam se, jedne veće delegacije koja će posjetiti BiH u vrijeme SBF. Mi vec duže vrijeme radimo na tome da Indija bude više prisutna na ovogodišnjem Sarajevo Business Forumu. Ne želim ništa prejudicirati, ali mislim da ćemo ove godine na SBF-u imati vrlo značajno prisustvo indijskog biznisa.

Koje grane privrede Indijci vide kao potencijalne za investiranje?

– Indija je ogromna država i njihov biznis je prisutan širom svijeta. Istina, manje u BiH i našem regionu. Indijski biznis cvjeta i oni će biti jedna od zemalja koje će vrlo brzo dominirati u svjetskoj ekonomiji. U BiH ih privlači, prema mojim iskustvima, ljepota ove zemlje. Privlači ih pozitivnost i srdačnost naših ljudi. To je ono po čemu smo poznati. Moj koncept kao ambasadora je, stoga, da ojačam turizam iz Indije, jer je BiH mala zemlja nedovoljno poznata prosječnom indijskom biznismenu. Da bi neko pokrenuo biznis u nekoj zemlji, mora je prvo vidjeti i razumjeti, mora je posjetiti. Indija treba vidjeti BiH i doći će ponovo. Siguran sam. Ambasada BiH je posljednjih godina radila puno na promociji turizma i očekujem da ćemo ove godine imati daleko veći broj indijskih turista u BiH. Promocija bh. turizma je, doduše, organiziran i koordiniran proces u kojem mora učestvovati puno domaćih subjekata. To je, istovremeno, jedna ozbiljna investicija, koja neminovno donosi profit. Dakle, isplati se.
Ja sam tokom boravka u Indiji imao veliki broj promocija našeg turističkog potencijala. Mi kao Ambasada smo organizirali nekoliko značajnih promotivnih skupova. Pored toga, učestvovao sam na mnogim velikim okupljanjima najvećih tour operatora, nastojeći ih privoljeti da BiH uključe u svoje turističke programe. Indijski turisti su prethodnih godina išli uglavnom prema zapadnim zemljama, ali sada traže nove destinacije. BiH i ovaj region imaju veliku šansu, te bi stoga dobro došla malo konkretnija regionalna saradnja kako bismo svi zajednički prihvatili veći broj indijskih turista. Ja sam kao ambasador u tom smislu pokrenuo neke incijative prema mojim kolegama iz regiona.
Da odgovorim na vaše pitanje. Indijci će vidjeti svoju poslovnu sanšu u svim granama privrede u kojim im možemo ponuditi projekte. Moramo ih što više dovoditi u BiH, i kao i do sada, lijepo i profesionalno prihvatiti. Veni. Vidi. Vici.

Kako indijske turiste privući u BiH?

– Potrebna nam je sinhronizacija svih kako bismo što bolje promovirali turističke potencijale BiH i ovom prilikom apeliram na sve da shvate našu šansu. Postoji još nešto što je velika šansa za BiH, a to je film ili tzv. filmski turizam. Znamo da je indijska filmska industrija najveća na svijetu, puno jača i od Hollywooda. Ako bi Shahrukh Khan, najveće filmsko ime u svijetu, recimo došao u BiH i snimio, npr. u Mostaru, na Starom mostu, samo jednu sekvencu za svoj film, to bi značilo hiljade i hiljade indijskih turista u Mostaru i BiH. Ali da bi Sharukh Khan ili neka druga bolivudska zvijezda došao u BiH, potrebno je investirati, ozbiljno raditi, potreban je napor države. Moram reći da sam se sastao sa Shahrukhom Khanom prošlog mjeseca. Impresionirao me poznavanjem BiH i bio je veoma konkretan: ‘Želim doći u BiH’. Da zaključim, tzv. filmski turizam je šansa koju moramo iskoristiti. To pokazuju i iskustvima nekih zemalja iz regiona.

Kakva je privredna saradnja naše zemlje i Indije?

– Imamo nekoliko velikih indijskih investicija u BiH i veći broj malih. Međutim, sve je to nedovoljno ako se uzme u obzir ukupni potencijal. Ali evo sa mnom je ovdje boravio jedan proizvođač traktora koji namjerava uspostaviti svoju proizvodnu jedinicu u BiH. Postoji sve veći interes i za druge bizinise. Govoreći o trgovinskoj razmjeni o našem prisustvu na indijskom tržištu želim iznijeti sljedeće: Ovdje možemo naci kupca za sve što proizvedemo. Indija nije daleko za bh. trgovce kao što nije daleko i za trgovce mnogi udaljenijih zemalja. Potreban nam je samo organiziran, koordiniran nastup, prezentacija u ovoj zemlji. Ako se naši biznismeni i proizvodi, naprimjer, pojave na nekom velikom sajmu u Indiji, napravit ćemo sigurno dobar posao. Da zaključimo, robna razmjena Indije i BiH će biti daleko veća. Ali potcrtavam da moramo prihvatiti da Indija nije daleko, da u Indiji možemo prodati sve proizvode koje imamo na raspolaganju, i treće da Ambasada BiH ima kapacitet da snažno pomogne da dođemo do cilja.

Leave a comment

0/100