Polja lavande u bosanskim brdima

FOTO: SANELA ZUKIĆ

Pomalo je nezamislivo da u bosanskim brdima naletite na polje lavande. Ali i to se dešava. Na jedno takvo možete naići u selu Skoparnovići, udaljenom šest kilometara od centra Visokog. Lavanda u Visokom pravi je hit, svaki dan neko dolazi da se fotografiše u lavandi.

-Nama ne smeta da ljudi dođu, vide, fotografišu se. Ponekad i sama imam osjećaj da sam negdje u Provansi. Često nas nazovu i pitaju ima li zaista lavanda u Visokom. Ljudi često misle da lavanda ne može uspjeti u našim krajevima. I naravno budu iznenađeni kada vide polje lavande – kaže nam Nejra Lepić Salkić, vlasnica firme Sherbetlook, koja u Visokom i Bratuncu uzgaja lavandu od koje proizvodi sok.

Eterična ulja

Lavanda je, kaže ona, bila ustvari pokretač svega.

-Svi volimo lavandu, pa smo kupili sadnice i posadili. Ispočetka smo mislili praviti eterična ulja, ali pala nam je na pamet ideja da napravimo sok, jer smo ranije počeli praviti sokove od zove i nane, te od raznog voća. Uspjeli smo napraviti dobar recept i sok je postao hit kao i sama lavnda – priča Nejra.

Osim lavnde, na njivama u Visokom Nejra s suprugom i sestrom uzgaja đulbešećer ružu, od koje također proizvodi sok, ali uskoro će na tržištu biti i čaj. Također, uzgaja i nanu, te voće i povrće. Govoreći o brendu Sherbetlook ističe da je nastao 1. januara 2019. godine kao pokušaj spajanja modernog i tradicionalnog, modernog osvježavajućeg napitka koji nastaje na tradicionalan način. Zbog toga su i registrovani kao “stari tradicionalni zanat”.

-Upravo iz te potrebe da vežemo moderno s tradicionalnim izabrali smo odgovarajuće ime koje se, iskrena da budem, tek kasnije pokazalo kao nešto po čemu nas ljudi prepoznaju i pamte. Ipak je najvažnija i ona suštinska razlika između nas i drugih proizvođača prirodnih sokova to što mi proizvodimo, mi ih zovemo “cvijetni okusi” kao sokove, a ne sirupe kao što je uobičajeno. Mi smo vjerovatno prvi, a čini mi se i jedini koji nude brendirani npr. sok od zove ili ruže u pakovanjima od 0,2 litra, uobičajeno je da vam takav sok posluže u čaši razrijeđen s vodom. Ono čime se ponosimo jeste da to što su naši proizvodi vrhunskog kvaliteta – kaže Nejra.

Tradicionalne vrijednosti

Kako bi mlađim, modernim ljudima prenijeli one tradicionalne vrijednosti koje vežu uz svoj brend, Sherbetlook je ove godine prilagodio vizeuleni identitet ukusima mlađih generacija. Autorica novog vizuelnog identiteta Sherbetlooka Ana Lukenda itekako je uspjela u tome.

Suštinu ponude Sherbetlooka čini ono što u Sherbetlooku zovu cvijetni okusi: ruža, lavanda, zova i nana (mada nana nije cvijet), ali svakako imaju i voćne sokove u ponudi kao što su višnja, kupina, jabuka…

-Jedan od ciljeva za ovu sezonu nam je da budemo više prisutni u ugostiteljskim objektima, što smo dobrim dijelom i uspjeli. Također, dio naše ponude su i čajevi – kombinacija lavande, dunje i cimeta, te kombinacija lavande i klinčića. Naravno, ne planiramo se zadržati samo na tim čajevima, već najesen ćemo predstaviti i novi čaj koji pripremamo i vjerujemo da će naši kupci biti obradovani novim proizvodom – zaključuje Nejra.

Komentari