Mladi iz Mostara osvajaju svjetsko IT tržište

Dvadestogodišnjaci iz Mostara, okupljeni oko poslovnog parka SPARK, posvetili su svoje znanje, vještine i slobodno vrijeme da ponude različita tehnička rješenja za domaće i inozemno tržište.

Prema riječima Nikole Raiča, projekt menadžera u Pimatico, startup kompaniji u sklopu poslovnog parka SPARK, Pimatico je osmišljen kako bi pomogao elektroinstalaterima i automatičarima u realizaciji njihovih mini projekata koja uključuju automatizaciju opće namjene. Pimatico je, stručno govoreći, PLC kakav proizvode velike kompanije poput Siemensa. To je ujedno i prvi proizvod takve vrste koji će se raditi u BiH.

Pimatico nudi široke mogućnosti primjene poput alarma, upravljanja navodnjavanjem ili rasvjetom u kombinaciji sa vremenom ili senzorskim očitanjima, kontrola pristupa i evidencija gostiju, pametne hotelske sobe, projekti uštede električne energije za industriju i domaćinstva, parking sistem te različite projekte signalizacije i automatizacije.

Mi smo to napravili jednostavnije. Osmislili smo jednostavnije korisničko sučelje za kontrolu i programiranje uređaja. Obično za programiranje takvih uređaja treba specijalizirani softver i posebna edukacija. Takav pristup ovakvim proizvodima je definitivno novitet na tržištu i ne možemo povući paralelu sa postojećim rješenjima.

Krajnji korisnik dobija jednostavnu aplikaciju, ali ne dobija sve opcije koje dobiva elektroinstalater. Elektroinstalater ne mora ići do uređaja da ga programira ili reprogramira nego može putem telefona to uraditi – ističe 23-godišnji Nikola.

Ta aplikacija u određenim slučajevima omogućuje krajnjem korisniku da upravlja bilo kojim električnim uređajem u kući, poslovnim objektima ili primjerice polju. Ti uređaji ne moraju biti pametni, jer se naš PLC spaja direktno na električne instalacije uređaja.

– To je platforma koja omogućuje sigurnu udaljenu električnu signalizaciju – dodaje Nikola.

S projektom su počeli prije osam mjeseci, a sada već imaju prototip. Hardware razvijamo u saradnji sa SPARK-om i trebao bi biti dostupan za narudžbe krajem 2017. godine – naglašava Nikola.

Još nemaju krajnju cijenu, no cilj je da bude jeftinije od sadašnjih PLC-ova, čak i četiri puta uz dodatne vrijednosti koje nudi naš softver i koji bi nam trebao pomoći da se istaknemo na tržištu. Mladići okupljeni u Amplius Electronics Mostar, startup kompaniji, također u sklopu poslovnog parka SPARK, razvili su pametni privjesak za pametne telefone i tablete.

Luka Vučina, osnivač spomenutog startupa, govori kako je pametni privjesak ustvari eksterna baterija – power bank, koja može napuniti bateriju pametnog telefona, a u njemu se nalazi i dodatna memorija za pohranu podataka s mobilnog uređaja u slučaju manjka slobodnog prostora na smartphoneu.

Također, ovaj privjesak ima NFC tag koji se može upotrijebiti kao i flashlight lampa za osvjetljenje. Putem aplikacije bit će moguće pratiti stanje baterije i memorije,  te upravljati drugim mogućnostima super privjeska.

– Dimenzije privjeska su minijaturne, nije robusan kao klasični power bankovi – ističe devetnaestogodišnji Luka.

Mogućnost privjeska je i ta što nudi memoriju za transfer podataka, fotografija pa čak i zahtjevnih snimaka u 4K rezoluciji.

– Možete priključiti privjesak preko aplikacije da direktno ide na privjesak da zaobiđe internu memoriju telefona. Tu je i NFC aspekt, nudimo firmama da ga programiraju – ističe Luka.

Na ideju su došli tokom srednje škole, uvidjevši da je sve u vezi s pametnim telefonima veliko i nepraktično, zbog čega su htjeli razviti i ponuditi tržištu nešto drugačije.

Projekat je to koji primjenjuje informacijsku tehnologiju, ali ima i hardware komponentu, kao i proizvodnu i izvoznu te upravo zbog toga ovaj mladi tim stručnjaka čeka uspjeh na ovom polju, kako na domaćem, tako i na inozemnom tržištu, s obzirom na to da imaju u planu proboj i izvoz pametnog privjeska na američko tržište.

– Već imamo neke prodajne kanale kako doći do jakih dobavljača iz Amerike i razvijenijih zemalja Evrope. Za naše tržište je cijena visoka, ali nekada možda pokrenemo i jeftiniju verziju za Balkan – poručuje samouvjereno Luka.

Na našim područjima definitivno nešto slično nema, ističe Luka, na globalnom ima, ali svaki proizvod se razlikuje u nekoj sitnici. Trenutno se pripremaju za Indgogo kampanju, platformu za prikupljanje novca. Da bi pokrenuli proizvodnju, potrebno im je 40.000 dolara. Više od godinu rada je iza njih i končano se bliže kraju, a ukoliko kampanja uspije, pokreću proizvodnju i osnivaju firmu.

Komentari