Skip to content Skip to footer

Kulturno-historijsko naslijeđe Sarajeva: Željeznička stanica na Bistriku postaje muzejski kompleks

Obnova Stare bistričke stanice jedan je od projekata očuvanja i obnove kulturno-historijskog naslijeđa, koju je pokrenula gradska administracija Sarajeva. Konačni cilj aktivnosti jeste da se ovaj spomenik neprocjenjive vrijednosti vrati građanima kao željeznički muzej, velika turistička atrakcija i stjecište kulturnih dešavanja.

Gradsko vijeće Grada Sarajeva jednoglasno je usvojilo, na prijedlog gradonačelnika Abdulaha Skake, odluku kojom se omogućava rješavanje svih imovinsko-pravnih odnosa neophodnih za obnovu nacionalnog spomenika Stara željeznička stanica Bistrik. Riječ je o ključnim odlukama koje vode ka obnovi ovog spomenika i reprezentativnog arhitektonskog zdanja.

Nacionalni spomenik

– Ovo je na izvjestan način pozitivan presedan. Mi smo iz profita Trebevićke žičare osigurali novac, sada ćemo ga upotrijebiti za dodatnu vrijednost, da riješimo stambeno pitanje građana koji neuslovno žive u Bistričkoj stanici, a istovremeno otvoriti vrata za obnovu ovog sarajevskog bisera koji će biti mjesto za ponos svih Sarajlija – rekao je gradonačelnik Sarajeva.

Usvojene odluke se tiču ugovora sa Željeznicama FBiH, te rješavanja imovinsko-pravnih odnosa koji će osloboditi ovaj nacionalni spomenik neprocjenjive vrijednosti za obnovu i rehabilitaciju.

Spomenik Bosne i Hercegovine, a nekada reprezentativna željeznička stanica na Bistriku koju je čuveni voz „Ćiro“ posljednji put napustio 1978. godine, uskoro će postati mjesto susreta kulturnih društvenih događaja značajnih za Sarajevo.

Stara željeznička stanica u sarajevskom naselju Bistrik konstantno je izložena urušavanju i propadanju. Poduzeti koraci kojima je ovaj nacionalni spomenik vraćen državi preduvjet su za njenu rekonstrukciju. Grad Sarajevo je za tu svrhu izdvojio 960.000 KM iz neto dobiti koje je Javno preduzeće Sarajevo, odnosno Trebevićka žičara i Vijećnica ostvarilo tokom 2018. godine.

Rekonstrukcija i restauracija željezničke stanice iz perioda Austro-Ugarske, kojom bi se zgrada vratila u stanje u kakvom je bila, s krajnjim ciljem pretvaranja Bistričke stanice u značajnu kulturnu instituciju i turističku atrakciju, ima veliki značaj za Sarajevo.

Bistrička stanica ima veliki turistički potencijal svojom lokacijom i fantastičnim položajem unutar gradske zone, s kojeg se pruža fascinantan pogled na grad. Namjera je da se pronađe najefikasniji i najbolji put ka obnovi ovog nacionalnog spomenika, kao vrijednosti koju Grad želi sačuvati.

Valter brani Sarajevo

Podsjećaju da je Gradsko vijeće Grada Sarajeva na sjednici 20. februara usvojilo Odluku kojom je data saglasnost gradonačelniku i Pravobranilaštvu Grada Sarajeva da preuzmu sve pravne, tehničke, administrativne i finansijske aktivnosti, kao i da poduzmu radnje na rješavanju imovinsko-pravnih odnosa u cilju realizacije Projekta obnove.

Zgrada željezničke stanice Bistrik u Sarajevu izgrađena je davne 1906. godine, iako prvi voz u Sarajevo ulazi 5. oktobra 1882. godine, a dovlači ga tada popularna lokomotiva “Rama”.

Oni koji se sjećaju čuvenog filma Hajrudina Šibe Krvavca „Valter brani Sarajevo“ iz 1972. godine, sigurno pamte i kadrove snimljene na bistričkoj stanici kada Valter sa saborcima zauzima lokomotivu legendarnog „Ćire“, voza koji je do sredine 70-ih na ovu stanicu svakodnevno stizao i koji je mnogima do danas ostao u sjećanju. Ukidanjem Istočne pruge 1973. godine, stanica Bistrik u potpunosti gubi svoj osnovni značaj.

Leave a comment

0/100