Višestruki pristup različitim pogonskim jedinicama s ciljem smanjenja CO2 dovodi do rekorda prodaje svih vremena za Toyotu u Evropi gdje je 2024. godina završena na drugom mjestu u ukupnoj prodaji. S druge strane, u Bosni i Hercegovini Toyota bilježi odlične i stabilne rezultate.
O rezultatima poslovanja, prodaji, novitetima i brojnim drugim pitanjima, u intervjuu za magazin Visit BiH govorio je Damir Višošević, direktor Toyote BH.
Toyota je već nekoliko godina zaredom najprodavanija u svijetu. Kakvi su rezultati prodaje u BiH za prošlu godinu?
-Da, Toyota je, računajući samo brand Toyota, a ne zbrajajući kompletne porodice pod jednom kapom već šestu godinu najprodavaniji brand na svijetu. Taj rezultat Toyota je ponovila i u 2024. godini. U BiH, na što smo posebno ponosni, najprodavaniji smo brend privatnim kupcima tri godine uzastopno, što je epilog povjerenja u naše proizvode i garancijske programe.
Koji modeli Toyote su bili najpopularniji u BiH?
-Bosna i Hercegovina je tradicinalno naklonjena SUV vozilima tako da ni 2024. nije bila izuzetak. Najprodavaniji model prošle godine je bio Yaris Cross koji je i apsolutni lider u svom segmentu. Slijedi Corolla kao najprodavanije vozilu u historiji ljudskog roda i naravno ne zaboravimo C-HR i RAV4. Ovdje bi naglasio snažan uzlet našeg LCV programa, namijenjenog privredi, od kojega najbolje tek slijedi.
Toyota je kompanija koja posvećuje veliku pažnju ekologiji i smanjenju emisije CO2. Pioniri ste u brojnim inovacijama koje dovode do smanjenja zraka. Koliko je to važno u današnje vrijeme?
-Da, prije 27 godina Toyota je kao prva primijenila HYBRID tehnologiju u svojim vozilima i to je i dan danas jedan od naših najznačajnih puteva minimizacije CO2. Kao brend s takvim iskustvom i brand koji je lider prodaje na svim kontinentima Toyotina strategija je multy path (put s više pravaca) u dostizanju nulte emsiji zagađenja. Mi smo jedini brand koji serijski nudi vozila pogonjena motorima s unutrašnjim sagorijevanjem (ICE), full HYBRID vozila (HEV), Plug-in vozila (PHEV), potpuno električna vozila (BEV) i vozila pogonjena na hidrogen (HFCV). Naravno radi se o najvažnijoj tranziciji pogonskih goriva od trenutka izuma automobila.
Svjedočili smo i brojnim društveno odgovorim projektima kompanije u proteklom periodu. Vjerujemo da će tako biti i u budućnosti. Možete li izdvojiti neke od najznačajnijih društveno odgovornih projekata u prošloj godini?
-Naša obaveza kao lokalne kompanije, naglasio bih da je Toyota BH d.o.o. bosanskohercegovačka kompanija s 18 uposlenika, je da dio našeg slobodnog vremena i dio profita na neki način vratimo lokalnoj zajednici. Česte su naše aktivnosti u pošumljavanju, uređenju dječijih igrališta, pomoći ugroženom dijelu stanovništva, donacije ustanovama kojima je to potrebno. Dio od tih aktivnosti ponekad možete vidjeti i u medijima, najčešće, kada ih radimo s našim prijateljima iz svijeta medija, ali najveći dio mi pokušavamo ostaviti za sebe i ne reklamirati humanitarni rad.
Godine 2023. u BiH je stigla prva potpuno električna Toyota Bz4X i na tome je, čini mi se, priča stala. Jeste li zadovoljni prodajom ovog modela i šta se generalno dešava s proizvodnjom Toyotinih električnih vozila?
-Bz4X je samo dio multy path strategije i on je ispunio svoj cilj ponude potpunog BEV vozila. Ove godine dolazi njegov redizajnirani nasljednik kao i nešto veći „brat“ pod nazivom Bz4X Touring. Radi se o vozilu sa sedam sjedišta. Od nedavno u ponudi u Europi je i manji SUV BEV pod nazivom Urban Cruiser.
Šta najviše smeta razvoju i širenju prodaje električnih vozila u BiH?
-Nekoliko elementa je ograničenje širenja ovoga dijela prodaje, a osnovni je naravno infrastruktura i šira podrška zajednice ovim projektima.
Toyota je i prvi proizvođač automobila koji daje garanciju na svoja vozila od 10 godina. Nedavno ste najavili mogućnosti povećanja garancije na 15. godina. Možemo li uskoro očekivati ovu nevjerovatnu pogodnost?
-Da, najavio sam da smo u izračunu ove pogodnosti za naše kupce. Konačna odluka još nije donesena jer se radi o pan Europskom projektu.
Kakva su poslovna očekivanja za ovu godinu, i koje novitete planirate uvesti na bh. tržište?
-Očekivanja su da se širimo dalje, da ojačamo svoju prodajno servisnu mrežu, da se ojačamo kadrovski. Želimo završiti projekte uređenja naših prodajno servisnih salona te preći na novi nivo poslovanja, FFT (Front line for Tomorow). FFT predstavlja veću sinergiju prodajnog i posprodajnog osoblja, a s ciljem krajnjeg zadovoljstva naših kupaca. Naravno, sve što radimo radimo zbog dalje stabilnost i razvoja brenda ali osnovni i najveći cilj, kao i uvijek, nam je dostići nivo najvećeg i potpunog zadovoljstva naših kupaca i to je ono što nas izdvaja od konkurencije.