Poljoprivredna proizvodnja „Zlatna kap“: Nisu mogli gledati da zemlja propada, pa napravili biznis

Photo: KEMAL SOFTIĆ

Poljoprivredna proizvodnja „Zlatna kap“ nastala je prije godinu i po kao obrt koji se bavi proizvodnjom poljoprivrednih proizvoda voća i povrća te njihovom preradom u sokove, džemove, ajvare, dodatke jelima. Obrt su osnovali Nejra Lepić Salkić, Jakub Salkić i Nerma Lepić.

-Imamo dosta obradive zemlje i voća u Visokom i Bratuncu, tako da smo odlučili to i iskoristiti. Šteta je ne iskoristiti taj potencijal. U početku smo proizvodili sokove, džemove, ajvar, dodatke jelima od povrća…, ali smo se kasnije preusmjerili samo na sokove. Razlog za to je što smo efikasniji ako se fokusiramo samo na jednu kategoriju proizvoda, u ovom slučaju sokova. To što smo imali široku paletu proizvoda u početku nam je pokazalo u kojem se smjeru trebamo kretati u budućnosti – priča Nejra.

Organski proizvodi

S druge strane, kaže ona, proizvodeći svega pomalo nisu imali ničega dovoljno za ponuditi ozbiljnim maloprodajnim lancima.

-Fokus samo na sokove rezultirao je proizvodnjom nešto većih količina nakon čega smo bili spremni za saradnju s ozbiljnijim firmama. Tada smo počeli sarađivati i s Hoše komercom gdje se sada mogu pronaći naši proizvodi – kaže Nejra.

Njihovi proizvodi su zaista prirodni, korisnici mogu biti sigurni da se u proizvodnji ne koriste konzervansi, aditivi, umjetne boje, koncentrati… Voće uzgajaju uglavnom sami i iako to ne ističu često, uzgoj je organski. Istini za volju, u nekim sokovima, zbog same prirode određenog voća, dodaju zaslađivač.

-Prije nego što napunimo dvije godine, napravit ćemo potpunu reorganizaciju, koju smo već i započeli. Naime, brend „Zlatna kap“ više neće postojati u smislu brenda za prirodni sok. Razlog je, između ostalog, i to što postoji dosta brendova koji u svom imenu koriste ove dvije riječi (zlatno i kap), a nama je cilj da gradimo respektabilan brend koji će biti vezan za našu tradiciju, ne samo po imenu,nego i po našem proizvodnom programu – ističe ona.

Nakon što su se fokusirali samo na sokove, sada su se iskristalisali i okusi koji će im biti u budućnosti posebno važni i za koje smatraju da su traženi na tržištu, a u vezi su upravo sa tradicijom BiH – sok od zove u kombinaciji s limunom i nanom, zatim sok od nane sa limunom i sok od ruže.

Preseljenje proizvodnje

-Već u prvim danima ove godine polako prelazimo na novi brend „Sherbetlook“, koji će biti i zasebno pravno lice, a „Zlatna kap“ će se bazirati na primarnu poljoprivrednu proizvodnju, gdje nam je slijedeći projekat sadnja 1.000 sadnica đulbe-šećer ruže, kako bismo u narednom periodu mogli tržištu ponuditi veće količine soka od ruže, kojeg nema baš mnogo na našem tržištu – poručuje Nejra.

Također, posvetit će više pažnje uzgoju lavande, koja im je sada zasađena da dva-tri duluma i naredne sezone bi trebala da dadne puni prinos.

-Osim toga, više ćemo se fokusirati na plasteničku proizvodnju svježeg povrća. Za sada imamo samo jedan plastenik. Do sada je proizvodnja soka bila smještena u Visokom, a od ove godine bit će prebačena u Vogošću – kaže ona.